Genel Bilgi
Kod | IIBF203 |
Ad | Mesleki İngilizce I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ERDAL YASAVUL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Aykut DEMİRYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
A2 seviyesinde iş hayatında kullanılan kelime, deyim, dil bilgisi yapılarının yanı sıra alım-satım, şirket birleşmeleri, insan kaynakları, uzlaşma, iş bağlama, pazarlama bağlamlarında kullanılan İngiliz dilini tanıtmak.
Dersin İçeriği
A2 seviyesi Financial Times makaleleri, iş ingilizcesinde sıkça kullanılan kelimeler, deyimler ve dilbilgisi yapıları, liderlik becerileri geliştirme makaleleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Coursebook, Workbook, I Tools
Notlar
Youtube, Videos; Google, Websites, Dictionaries
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uluslararası İlişkiler alanında İngilizcede sıkça kullanılan kelimeler ve deyimleri öğrenmek |
ÖÇ02 | İngilizceyi kullanarak alanında daha fazla bilgiye sahip olmak |
ÖÇ03 | İngilizceyi kullanarak yabancı arkadaşlar ile iletişim kurarak alan bilgisini arttırmak |
ÖÇ04 | İngilizceyi kullanarak alan bilgisini izleyebilmek |
ÖÇ05 | Alan ile ilgili İngilizce literatürü takip etmek |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | IR English phrases | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
2 | Yeni iş sektörleri | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | İş görüşmesi | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İnsan yönetimi | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Anlaşmazlık yönetimi | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | UA iin aktif kalma yönetimi | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Ürün tanıtımı | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Görüş belirtmek | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Problem ve öneriler | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Liderlik | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Marketing | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Toplantı dili | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kültür çatışması | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | diplomatik dil | Haftanın konusu ile ilgili olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 90 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,60 | ||
AKTS | 4 AKTS |