Genel Bilgi
Kod | SBUS309 |
Ad | Etnisite ve Milliyetçilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MARELLA BODUR ÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Kasım TİMUR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, dersi alan öğrencilere, milliyetçilik ve etnisite kavramlarını ve ilgili teorileri, tarihsellikleri ve çoğulculuğu içinde kavratmaktır.
Dersin İçeriği
Milliyetçilik ve Etnisite kavramlarının gelişimini analiz etmek ve tarihsel olarak bu kavramları incelemek.
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Benedict Anderson, Hayali Cemaatler, Metis.
Notlar
Craig Calhoun, Milliyetçilik
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Millet, milliyet, etnisite ve milliyetçilik kavramlarının tanımlarını tartışır. |
ÖÇ02 | Uluslararası sistemin tarihinde ve günümüzdeki işleyişinde milliyetçilik akımlarının rolünü analiz eder. |
ÖÇ03 | Günümüzdeki uluslararası sorunların milliyetçilik ile ilgili olan boyutlarını analiz eder. |
ÖÇ04 | Milliyetçilik ile ilgili geliştirilen politikaların küreselleşme, ve kültürler arası iletişim bağlamındaki rolünü analiz eder |
ÖÇ05 | Farklı ülkelerde ortaya çıkan milliyetçiliklerin farklılaşan boyutlarını analiz eder. |
ÖÇ06 | Milliyetçilik ve etnisite etrafında oluşan çatışmaları tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş- Milliyetçilik Kavramının Doğuşu ve ulus-devlet | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Miliyetçilik ya da Milliyetçilikler. Milliyetçiliğin ve ortaya çıkışının farklı tanımları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Milliyetçilik ve Etnisite İlişkisi, İnşacılık vs. İlkçilik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | Tarihe milliyetçi yaklaşımlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Devlet, Milletlerin İnşası ve Meşruiyet | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Farklı Kontekstlerde Farklı Milliyetçilikler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Milliyetçilik ve Etnisite Tarihi -I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Miliyetçilik ve Etnisite Tarihi-II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Miliyetçilik ve Etnisite Tarihi-III | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Miliyetçilik ve Etnisite Tarihi-IV | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Miliyetçilik ve Etnisite Tarihi-V | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Türkiyede Erken Dönem Milliyetçilik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Türkiyede Erken Dönem Milliyetçilik-II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel Değerlendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,36 | ||
AKTS | 5 AKTS |