ISLS301 Pazarlama

5 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ISLS301
Ad Pazarlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DENİZ ZEREN
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Selin KÖKSAL ARAÇ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilerin pazarlama bilgi ve becerilerini geliştirmek ve karşılaşılan pazarlama fırsat ve problemlerini değerlendirerek en uygun pazarlama kararlarını almalarında yol göstermektir.

Dersin İçeriği

Bu ders pazarlamanın tanımı ve kapsamı, pazarlama çevresi, tüketici davranışları ve karar verme, örgütsel pazarlar ve satın alma, pazar hedeflemesi ve bölümlemesi, ürün, fiyat, dağıtım, tutundurma konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ders Notu ve Kitaplar: Pazarlamaya Çağdaş Yaklaşım, Prof.Dr. Serap ÇABUK, Prof.Dr. İsmail YAĞCI, Nobel Kitabevi, ADANA , 2013. Diğer Kaynaklar: Modern Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. Ömer Baybars TEK, Dr. Engin ÖZGÜL, İzmir, Kasım, 2005. Pazarlama İlkeleri, İsmet MUCUK, Türkmen Kitabevi, Geliştirilmiş 17. basım, 2009, İstanbul.

Notlar

Marketing turkiye, pazarlamasyon


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirler, stratejik pazarlama planı geliştirir ve uygular.
ÖÇ02 Pazarlama araştırmasının temellerini açıklar.
ÖÇ03 Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri tanımlar.
ÖÇ04 Örgütsel pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini tanır.
ÖÇ05 Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamalarını belirtir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 3
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. 4
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Pazarlamanın Tanımı ve Gelişimi İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Stratejik Planlama İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Pazarlama Çevresi İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Pazarlama Araştırması İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Tüketici Davranışları ve Karar Verme İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 Örgütsel Pazarlar ve Satın Alma İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Pazar Hedeflemesi ve Bölümlemesi (Segmentasyon) İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ürün kavramı İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Hizmet ve Kar Amacı Gütmeyen Örgüt Pazarlaması İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Pazarlama Kanalları ve Dağıtım İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Tutundurma (Promosyon) İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Fiyatlama İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 İnternette Pazarlama İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Küresel Pazarlama İlgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 10:59