Genel Bilgi
Kod | SBUZ303 |
Ad | Avrupa Birliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HARUN ARIKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Avrupa entegrasyon sürecinin tarihsel arka planınındaki dinamikleri incelemek ve Avrupa Birliğinde kuruluşundan günümüze kadar yaşanan değişimleri analiz etmektir. Bu çerçevede ABnin kurumları, karar alma mekanizmaları ve üye ülkelerin Avrupa entegrasyon sürecine yaklaşımları teorik ve uygulamalı çerçevede incelenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders lisans öğrencilerini Avrupa Entegrasyonunu açıklayan kavramsal ve kuramsal çerçeve sunmanın yanında Birliğin ortak politikaları ve Avrupa entegrasyon sürecinin ileride ne yönde gelişeceği konusunda bilgi sunar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Avrupa Birliği ( Belgin Akçay)
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Avrupa entegrasyon sürecinin dinamik yapısını analiz eder. |
ÖÇ02 | Öğrencilere Avrupa Birliği konusunda eleştirel ve analitik çözümleme yeteneği kazandırır. |
ÖÇ03 | Öğrencilere AB karar alma mekanizması ve ortak politikalar konusunda analiz yapabilme becerisini kazandırır. |
ÖÇ04 | Öğrencilere Avrupa entegrasyon sürecindeki gelişmeleri teorik ve kavramsal açılardan yorumlama yeteneğini kazandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Avrupa entegrasyon teorileri | İlgili okumalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tarihsel bir perspektif içinde Avrupa entegrasyonu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Avrupa entegrasyonu için yasal çerçeve: Roma Antlaşması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Messina Anlaşması'ndan Avrupa Tek Senedi'ne Avrupa entegrasyon tarihi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Maastricht Antlaşması'nın Avrupa entegrasyonuna etkileri | Kaynak okuma, odev hazirlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | 2009 Lizbon Anlaşması'ndan günümüze Avrupa entegrasyonu | Kaynak okuma, odev hazirlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | AB kurumları: Avrupa Konseyi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | AB kurumları: AB Bakanlar Konseyi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | AB kurumları: Avrupa Parlamentosu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | AB kurumları: Avrupa Komisyonu | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | AB Ortak Politikaları: AB Ortak Tarım Politikası | Kaynak okuma, odev hazirlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | AB Ortak Politikaları: AB Parasal Birliği | Kaynak okuma, odev hazirlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | AB Ortak Politikaları: AB Genişleme Politikası | Kaynak okuma, odev hazirlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | AB Ortak Politikaları: Ortak Dışişleri ve Güvenlik Politikası | Kaynak okuma, odev hazirlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |