Genel Bilgi
Kod | SBUS310 |
Ad | İnsan Hakları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Gökçe YİĞİT CEYDİLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin insan hakları konusunda bilgi birikimini artırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin temel amacı öğrencilre insan hakları konusunda temel kavramları ve insan haklarının ulusal ve uluslararası düzelemde korunması mekanaizmaı konusunda bilgi sağlamaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
Reisoğlu, S. (2001) Uluslar arası Boyutlarıyla İnsan Hakları. İstanbul: Beta Yayıncılık. Gözler, K. (2022). İNSAN HAKLARI HUKUKUNA GİRİŞ. İstanbul: Ekin Yayınevi.
Notlar
Dersin diğer kaynakları yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uluslararası insan hakları rejiminin tarihsel gelişimini anlama ve değerlendirme |
ÖÇ02 | Uluslararası ve bölgesel insan hakları mekanizmalarını ve kurumlarını eleştirel bakış açısıyla inceleme |
ÖÇ03 | Çeşitli küresel insan hakları sorunları üzerinde eleştirel düşünme becerisi ve analiz yeteneği geliştirme |
ÖÇ04 | Uluslararası insan hakları rejiminin gelişiminde devlet ve devlet olmayan aktörlerin rollerini değerlendirme |
ÖÇ05 | Türkiye'de insan haklarının gelişimi hakkında bilgi sahibi olma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | insan hakları kavramı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | ulusal düzlemde insan haklarının korunması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | uluslarararası düzlemde insan haklarının korunması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | BM ve insan hakları I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | BM ve insan hakları II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Avrupa Birliği ve İnsan Hakları I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Avrupa Birliği ve İnsan Hakları II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sinav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türkiye'de temel hak ve özgürlüklerin gelişimi I | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Türkiye'de temel hak ve özgürlüklerin gelişimi II | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yaşam hakkı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Siyasi özgürlükler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Düşünce ve ifade özgürlüğü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İnanç özgürlüğü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | örgütlenme özgürlüğü | okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,64 | ||
AKTS | 5 AKTS |