Genel Bilgi
Kod | SBUS401 |
Ad | Uluslararası Örgütler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Özhan DEMİRKOL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Antik dönemden başlamak üzere örgütlenme nedenleri, ihtiyacı, gerekçelerinden başlamak üzere modern devlet olma sürecinde,savaş dönemlerindeki gelişmeler ve örgütlenmede yaşanan değişim ve gelişmeler anlatılmaktadır.
Dersin İçeriği
Antik Yunandan başlamak üzere ilk örgütlenmelerden ve nedenlerinden başlanıyor. Sonrası Avrupadaki anlaşmaların vekilisenin etkisi inceleniyor. Ardından Avrupada ve bölgesel yapılanmalar dikkatlice inceleniyor. Son olarak 2 Dünya Savaşı sonrasında ortaya çıkan modern örgütlenmeler ve uluslararası sorunlara yaklaşımları içeriği oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok.
Kaynaklar
Şaban Çalış, Erdem Özlük, Küresel İlişkiler Çağında Uluslararası Örgütler, Çizgi, 2018.
Notlar
Davut Ateş, Uluslararası Örgütler: Devletlerin Örgütlenme Mantığı, Dora, 2017.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kavramsal bilgileri, kurumsallaşma kapsamında değerlendirebilir. |
ÖÇ02 | Barış ve Savaş kavramları çoklu yapıyla korunur. |
ÖÇ03 | Klasik ve Modern tarih bilgileri pekiştirilerek öğrenilir. |
ÖÇ04 | Siyasal Ortaklıklar konusunda yenilikçi düşünceler analiz edilir. |
ÖÇ05 | Uluslararası ilişkiler hakkında edindiği objektif bilgiler sayesinde güncel gelişmeleri yorumlayabilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş Dersi. Dersin içeriğini sunmak | kaynakçalar hakkında bilgi vermek ve ders içeriği görüşmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Mezopotamya döneminde ilk işbirlikleri | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Antik yunanda site birlikleri | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Roma dönemi bölgesel işbirliği ve Pax Romana | ilgili bölümleri okumak,anlamak, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Modern Devletin doğuşu ve Avrupa | ilgili bölümleri okumak,anlamak, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Viyana sözleşmesi sonrasında Avrupa da örgütlenme türleri | ilgili bölümleri okumak,anlamak, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ticari işbirlikleri ve örgütlenme | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | YAZILI ARA SINAV | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Teknik örgütlenme | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Siyasi örgütlenme | ilgili bölümleri okumak,anlamak, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Cemiyet-i akvam ve BM | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | BM ve alt uzmanlık kuruluşları | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | BM ve alt uzmanlık kuruluşları II | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Güvenlik örgütleri : NATO ve AGİT | ilgili bölümleri okumak,anlamak, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ekonomik Örgütler : AB, ŞİÖ, G-8 , D-20, OECD | ilgili bölümleri okumak,anlamak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |