Genel Bilgi
Kod | SBUS407 |
Ad | Amerikan Dış Siyaseti |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere Amerikan siyasi tarihi ve yapısı hakkında genel bir bilgi verdikten sonra Amerikan dış politika yapımındaki etkili aktörleri ve Amerikan dış politikasındaki olayları sebep-sonuç ilişkileriyle ve örneklerle öğrenciye aktarmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders Amerikan dış politikasının olay ve aktörleriyle genel bir resmini çizmektedir. Bu bağlamda dönem içinde Amerikan dış politika yapımında etkili olan aktörlerine, belli başlı dış politika olayları ve krizlerine, ABD dış politikasının tarihsel evrimine, ve ABD dış politikasındaki süreklilik ve değişime odaklanarak Amerikan Dış Politikası hakkında bilgi verir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Amerikan dış siyaseti ( Steven HOOK)
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler ABD tarihinin ilk yılları hakkında, İngiliz Koloni dönemi, Bağımsızlık ve İç Savaş dönemlerini de kapsayacak şekilde, bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Öğrenciler ABD Siyasal Yapısı ve Sistemi hakkında, örneğin Amerika Anayasası, Başkan, Kongre, Lobiler ve Diğer Aktörler hakkında bilgi edinir |
ÖÇ03 | Amerikan tarihinin ilk dönemlerinin (1898-1917) dış politika olayları ve kararları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Amerikan dış siyaseti yapım süreci hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve bilgilendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | ABD Tarihi: 1492, İngiliz Koloni dönemi, Bağımsızlık ve İç Savaş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | ABD Siyasal Yapısı ve Sistemi: Anayasa, Başkan, Kongre, Lobiler ve Diğer Aktörler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Amerikan dış politikasında geleneğin etkisi: İzolasyonizm'den Emperyal Güce, 1898-1917 (Washington'dan Wilson'a) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Birinci Dünya Savaşı ve İki Savaş arası dönem | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | İkinci Dünya Savaşı'nda ABD Dış Politikası | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Soğuk Savaşın kaynakları, Truman Doktrini, Çevreleme Politikası, NSC 68, NATO | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Soğuk Savaşın bunalımları: Truman, Einsenhower, Kennedy dönemleri, | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Vietnam Savaşı ve Savaşın siyasal, ekonomik, toplumsal etkileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Johnson, Nixon, Ford: Yumuşama dönemi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İkinci Soğuk Savaş, Carter-Reagan yılları (1977-1988). | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bush-Clinton dönemi, Çevrelemeden Angajmana Soğuk Savaş sonrası dış politika | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | George W. Bush: 11 Eylül ve ABD müdahaleciliği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Obama dönemi ABD dış politikası | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |