Genel Bilgi
Kod | SBUS413 |
Ad | Göç Siyaseti |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ASLI ILGIT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ASLI ILGIT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders öğrencilerin devletler ve uluslararası aktörlerin göç ve iltica alanında geliştirdikleri politikalarla ilgili kavramsal, teorik ve pratik bilgi edinmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders uluslararası göç ve iltica alanında çeşitli teoriler, kavramlar ve güncel konulara değinmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
S. Castles and M. Miller. Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri
Notlar
Günlük haberler, güncel okumalar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrencilerin uluslararası göç konusunda teorik, kavramsal ve pratik bilgi edinmesini sağlama |
ÖÇ02 | Uluslararası aktörler ve devletler tarafından geliştirilen göç politikalarını eleştirel yaklaşımla anlama, analiz edebilme |
ÖÇ03 | Küresel göç sorunlarını tanımlama, analiz etme ve değerlendirebilme becerisi |
ÖÇ04 | Öğrencilerin Uluslararası göç ve nüfus hareketlerinin Devletlerin dış politikalarına etkileri hakkında bilgi sahibi olmaları; |
ÖÇ05 | Göç ve kalkınma, egemenlik, güvenlik, kimlik konuları arasındaki ilişkiyi anlama ve değerlendirme becerisi kazanma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası Göç: Tanımlar ve Kavramlar | Detaylı haftalık okuma listesi öğrencilere ilk hafta verilecektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Uluslararası Göç ve Teorik Yaklaşımlar I: Uluslararası göçün nedenleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Uluslararası Göç ve Teorik Yaklaşımlar II: Göçün sürdürülebilirliği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Zorunlu göç: mülteciler ve ülke içinde yerinden edilmiş kişiler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Uluslararası göç yönetimi: Birleşmiş Milletlerin rolü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bölgesel göç yönetimi: Avrupa Birliği göç ve iltica politikası | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Küresel göç konuları: göç, kalkınma ve güvenlik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sinav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Vize sınavı /Araştırma ödevi ara değerlendirmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Küresel göç konuları: kriz zamanlarında göç yönetimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Türkiye'de göç politikalarının tarihsel gelişimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Türkiye'de güncel göç politikaları I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye'de güncel göç politikaları II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Göçmenler ve mülteciler açısından uluslararası göç dinamikleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Göç yönetimi: entegrasyon ve uyum politikaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinav | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |