Genel Bilgi
Kod | SBUS421 |
Ad | Uluslararası İlişkilerde İnceleme Konuları I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı günümüzde uluslararası ilişkiler düzleminde gözlemlenen ya da bu düzleme dolaylı etkisi bulunan sorunları ve/veya konuları çözümlemektir.
Dersin İçeriği
Bu derste uluslararası ilişkilerin öne çıkan konuları tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Uluslararası İlişkiler ve Dünya Siyasetinobel akademik yayıncılık Paul R. Viotti
Notlar
Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi (1914-1995)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çağdaş dünyada siyaset ve topluma dair konular üzerinde kendi bakış açılarını geliştirirler |
ÖÇ02 | Uluslararası, bölgesel ve yerel konular ve sorunları kavrar, tanımlar ve analiz eder. |
ÖÇ03 | Dünyadaki siyasal, sosyal ve ekonomik süreçleri daha yakından takip etme fırsatı yakalar. |
ÖÇ04 | Düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, çalışma yaşamındaki paydaşlarıyla etkili iletişim kurar. |
ÖÇ05 | Uluslararası ilişkiler hakkında edindiği objektif bilgiler sayesinde güncel gelişmeleri yorumlayabilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş Dersi | Kaynak değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Soğuk Savaşın Bitişi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Siyasi Tarih Disiplininin Ortaya Çıkışı ve Gelişimi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Terörizm, Sanal Terör ve İnsan Hakları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İnsan Hakları ve Göç | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Avrupa Birliği ve Güvenlik | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İltica ve Vatansızlık | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Enerji Güvenliği | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Su Sorunu | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Küreselleşme | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Cinsiyet Sorunları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kültürel Sorunlar | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çevre Sorunları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Hegemon Anlayış | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |