Genel Bilgi
Kod | SBUS420 |
Ad | Uluslararası İlişkilerde İnceleme Konuları II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ali GÖK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Ders uluslararası ilişkilerde öğrenilmiş konu ve kavramların yüksek lisansa giriş düzeyinde hangi mantıkla ele alındığını ve bu alanda incelemenin nasıl yapıldığını anlatma amacını gütmektedir.
Dersin İçeriği
Seçilen konular her yıl öğrencilerin ilgi alanlarına ve uluslararası ilişkilerde yeni ortaya çıkan perspektiflere göre değişebilir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Oral Sander, Siyasi Tarih 1918-1994, II. Cilt
Notlar
. Kemal İnat, Burhanettin Duran, Muhittin Ataman, Dünya Çatışmaları: Çatışma Bölgeleri ve Konuları I. Cilt Kemal İnat, Burhanettin Duran, Muhittin Ataman, Dünya Çatışmaları: Çatışma Bölgeleri ve Konuları II. Cilt
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uluslararası güncel sorunlar ve bu sorunların kaynakları konusunda bilgi birikimine ve çözümleme yapma donanımına sahip olur. |
ÖÇ02 | Dünyadaki siyasal, sosyal ve ekonomik süreçleri daha yakından takip etme fırsatı yakalar. |
ÖÇ03 | Uluslararası güncel sorunlar konusunda farklı yaklaşımları ve üretilen çözümleri inceler. |
ÖÇ04 | Düşünce ve önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır, çalışma yaşamındaki paydaşlarıyla etkili iletişim kurar. |
ÖÇ05 | Uluslararası ilişkiler hakkında edindiği objektif bilgiler sayesinde güncel gelişmeleri yorumlayabilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki temel kavramları ve kuramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojileri kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanı ile ilgili verileri analiz eder. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli siyasal, ekonomik ve sosyal sorunları tanımlar ve analiz eder. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sosyal bilimler alanında eleştirel düşünme becerisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin İçeriği ve Yöntemi Hakkında Bilgilendirme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Gorbaçevin Politikaları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Afganistan ve İki Kutuplu Dünyanın Sonu, Almanyanın Birleşmesi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | SSCBnin yıkılması ve ortaya çıkan yeni ülkeler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yugoslavya Savaşı ve Kosova Krizi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 1. Körfez Savaşı, ABD ve Haydut Devletler | Kaynak okuma, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Somali ve Haiti Müdahaleleri, Ruanda Soykırımı ve Büyük Afrika Savaşı | Kaynak okuma, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Filistindeki gelişmeler, Doğu Asyadaki değişimler ve Asya Kaplanları - ASEAN | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Afganistan Savaşı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Irak Savaşı | Kaynak okuma, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İsrail-Filistin İlişkileri, İran-Lübnan İlişkileri, Arap Baharı | Kaynak okuma, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 2008 Dünya Krizi ve Küresel Değişimler | Kaynak okuma, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 2008 Rusya-Gürcistan Savaşı | Kaynak okuma, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Kolombiyada Savaş ve Barış Süreci | Kaynak okuma, odev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinava hazirlik | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |