SBUS428 Küreselleşme

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SBUS428
Ad Küreselleşme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MARELLA BODUR ÜN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Tuğçe KELLECİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı küreselleşme sürecine genel bir bakış sağlamak ve sürecin uluslararası sisteme ve Uluslararası İlişkiler disiplinine etkilerini incelemektir.

Dersin İçeriği

Bu derste küreselleşmenin ne olduğu, nasıl tanımlandığı, küreselleşmeyi oluşturan süreçler ve küreselleşmeyi açıklamaya ve anlamlandırmaya çalışan temel kuramlar incelenecektir. Derste ayrıca küreselleşmenin ulusdevletin yapısını tehdit eden unsurları ve bu gelişmenin uluslararası ilişkilere yansıyışı, küreselleşme karşıtı toplumsal hareketler, küresel terörizm ve küresel eşitsizlikler gibi uluslararası arenadaki güncel sorunlar da ele alınacaktır.

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktdır.

Kaynaklar

Manfred Steger. Küreselleşme. Ankara: Dost.

Notlar

David Held ve Anthony McGrew (der.). Küresel Dönüşümler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Küreselleşme kavramını ve kuramlarını tartışır.
ÖÇ02 Küreselleşmenin sebebi olan süreçleri açıklar ve uluslararası ilişkilerdeki etkisini analiz eder.
ÖÇ03 Uluslararası sorunları küreselleşme çerçevesinde analiz eder.
ÖÇ04 Küreselleşmenin ulus-devletin yapısını nasıl etkilediğini inceler.
ÖÇ05 Küreselleşme ve kimlik politikaları konusunu tartışır.
ÖÇ06 Küreselleşen dünyada Türkiye'nin yerini ve önemini tartışır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş Manfred Steger. Küreselleşme. Ankara: Dost, 2004 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Küreselleşme: tartışmalı bir kavram Steger, Küreselleşme: Tartışmalı bir Kavram, Küreselleşme, shf. 7-36. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Küreselleşme Kuramları I David Held ve Anthony McGrew, Giriş: Büyük Küreselleşme Tartışması, shf. 7-69. Stanley Hoffman, Küreselleşmelerin Çarpışması, Held ve McGrew (der.). Küresel Dönüşümler, shf. 133-139. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Küreselleşme Kuramları II Steger, Küreselleşme: Tartışmalı bir Kavram, Küreselleşme, shf. 7-36. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Küreselleşmenin İdeolojik Boyutu Manfred Steger, Küreselleşmenin İdeolojik Boyutu, Küreselleşme, shf. 127-152. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
6 Küreselleşmenin Siyasal Boyutu: Ulus-devlet ve Küresel Yönetişim Susan Strange, Devletlerin Azalan Otoritesi, Held ve McGrew (der.). shf. 155-163. Michael Mann, Küreselleşme Ulus Devletin Yükselişine Son mu Verdi, Held ve McGrew (der.). shf. 164-177. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Küreselleşmenin Ekonomik Boyutu: Küresel Eşitsizlikler Steger, Küreselleşmenin Ekonomik Boyutu, shf. 61-82. Joseph Stiglitz, Küresel Kurumların Vaatleri, Held ve McGrew (der.). shf. 566-570. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Küreselleşmenin Kültürel Boyutu ve Kimlik Siyaseti George Ritzer, McDonaldlaştırmaya Giriş, Bülbül (der.) Küreselleşme, shf. 371-390. Anthony Smith, Küresel bir Kültüre Doğru mu, Held ve McGrew (der.). shf. 330-339. Samuel Huntington, Medeniyetler Çatışması mı, Doğu Batı, Mayıs-Temmuz 2007 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Küreselleşme-karşıtı Toplumsal Hareketler Manuel Castells, Dünyanın Öbür Yüzü: Yeni Küresel Düzene Karşı Toplumsal Hareketler, Enformasyon Çağı. II. Cilt. Kimliğin Gücü, shf. 97-216. M. Castells, İsyan ve Umut Ağları, shf.33-90. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
11 Küreselleşmenin Geleceği M. Steger, Küreselciliğin Karşı Karşıya olduğu Sorunlar, Küreselleşme, shf. 153-175 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Öğrenci Sunumları-1 Öğrenci Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Öğrenci Sunumları-2 Öğrenci Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Öğrenci Sunumları-3 Öğrenci Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Genel Değerlendirme Genel Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 34 34
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:06