Genel Bilgi
Kod | TLZ101 |
Ad | Matematik I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. LEYLA BUGAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. LEYLA BUGAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencileri temel mühendislik matematiği konusunda bilgi ile donatmak ve bu bilgilerin Tekstil Mühendisliğinde uygulama alanlarını öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bu derste fonksiyon, limit, süreklilik, türev, diferansiyel uygulamaları (artan ve azalan fonksiyonlar), Üstel, logaritmik, hiperbolik ve ters trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri, belirsiz integral alma yöntemleri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Temel düzeyde matematik bilgisi gerekmektedir.
Kaynaklar
Analiz 1, Calculus, Temel Matematik Kitapları kullanılabilir.
Notlar
İlgili e-kitap ve internet kaynakları da kullanılabilir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Matematiksel temel bilgileri bilir. |
ÖÇ02 | Matematik temel bilgisini uygular. |
ÖÇ03 | Bazı temel problemleri çözme becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Mühendislik ile matematik arasındaki ilişkiyi bilir. |
ÖÇ05 | Fonksiyon çeşitlerini bilir. |
ÖÇ06 | Türev kavramını bilir. |
ÖÇ07 | Bir fonksiyonun türevini bulur. |
ÖÇ08 | Bir fonksiyonun grafiğini çizer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fonsiyonlar konusuna giriş | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | |
2 | Fonksiyon türleri | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | |
3 | Limit kavramına giriş | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | |
4 | Sonsuz limitler ve sonsuzda limitler | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | |
5 | Süreklilik | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | |
6 | Türev ve türev alma kuralları | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | |
7 | Yüksek basamaktan türevler | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | |
8 | Ara Sınav | Ders kitabından ilgili kısmın okunması, problem çözme | |
9 | Türevin uygulamaları | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | |
10 | Bir fonksiyonun grafiğinin çizilmesi | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | |
11 | Üstel ve logaritmik fonksiyonlar ve türevleri | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | |
12 | Trigonometrik fonksiyonlar ve türevleri | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | |
13 | L'hopital kuralı ve Taylor Formülü | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | |
14 | Belirsiz integrale giriş | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | |
15 | Temel integral alma kuralları | Ders kitabından ilgili kısmın okunması | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından ilgili kısmın okunması, problem çözme | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından ilgili kısmın okunması, problem çözme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |