Genel Bilgi
Kod | TLZ107 |
Ad | Bilgisayar Programlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMEL CEYHUN SABIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. EMEL CEYHUN SABIR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tekstil Mühendisliği öğrencilerine güncel programlama dillerinden birisini uygulamalarla destekleyerek öğretmek.
Dersin İçeriği
Programlamaya giriş. Programlama dilleri, güncel programlama dillerinden birinin seçimi ve giriş. Veri türleri, sabit ve değişken kavramı, atama kodları. Algoritma oluşturma., Seçilmiş bir programlama diline ait yazılımın incelenmesi. Giriş ve çıkış deyimleri. Kontrol deyimleri. Döngü deyimleri. Altprogramlar, Dosyalama deyimleri. Program örnekleri.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Öğretim elemanına ait ders notları
Notlar
S.ÖZBAY, MAKROLAR VE VISUAL BASIC 2019, KODLAB Yayınları, 2021
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar proglama kavramını öğrenir |
ÖÇ02 | Programalam dillerini tanır etkin kullanım alanlarını öğrenir |
ÖÇ03 | Verilerin programlama uygun olarak sınıflandırmasını yapmayı öğrenir |
ÖÇ04 | Problemlerin çözümlemesini ve Algoritma oluşturma ve geliştirmeyi öğrenir |
ÖÇ05 | Basit bir probleme ait girdileri kullanarak istediği çıktıyı almak için program kodlarını yazmayı öğrenir. |
ÖÇ06 | Karmaşık mühendislik problemlerini bir bilgisayar programı ile kodlamayı ve çözmeyi öğrenir. |
ÖÇ07 | Bir programlama dilini giriş veya orta düzeyde kullanabilmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Programlama diline giriş, bilgisayar ve programlama dili mantığının anlatımı | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Programlama dillerinin tanıtımı, mühendislik alanına uygun programlama dillerinin özellikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Güncel ve mühendislik alanına uygun programlama dillerinden birinin seçimi ve giriş bilgisi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
4 | Veri türlerinin çeşitleri ve programlama için önemi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
5 | Sabitlerin ve değişkenlerin programlama için önemi ve program içerisinde gösterilmesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
6 | Algoritma kavramı, programların algoritmasını oluşturma | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Seçilmiş bir programlama diline ait yazılımın incelenmesi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınav için ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Giriş ve çıkış deyimlerine giriş, örnek programlar | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
10 | Kontrol deyimleri, program örnekleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
11 | Döngü deyimleri ve program örnekleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
12 | Alt programlar ve modüller | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
13 | Dosyalama deyimleri ve program örnekleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay, Deney / Laboratuvar |
14 | Menülü programlara giriş | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Menülü Program yapma ve paket programa dönüştürebilme | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav için ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav için ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |