Genel Bilgi
Kod | TLZ210 |
Ad | Akışkanlar Mekaniği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. FÜSUN DOBA KADEM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislik öğrenimi yapan öğrencinin, herhangi bir problemi basit bir biçimde çözümleme ve iyi kavranmış birkaç temel ilkeyi problemin çözümüne uygulayabilme yeteneğini geliştirmek.
Dersin İçeriği
Temel Kavramlar. Akışkanlar mekaniğinin önemi. Akışkanlar mekaniğinde temel özellikler. Basınç, debi, problem çözümleri, Akış türleri: laminar ve türbülanslı akış. Bernoulli denklemi. Momentum.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
DOBA KADEM F., Akışkanlar Mekaniği Ders Notları, Çukurova Üniversitesi, 2021
Notlar
Akışkanlar Mekaniği Problem Kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akışkanlar mekaniği temel kavramlarını anlar. |
ÖÇ02 | Fizik kanunlarını akışkanlar mekaniğine uygulama becerisi kazanır. |
ÖÇ03 | Tekstil mühendisliğinde kullanılan akışkanlar mekaniği problemlerini çözer. |
ÖÇ04 | Akışkanlar mekaniğinin mühendislik uygulamalarında önemini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Akışkan kavramı, boyutlar ve birimler, akışkanların fiziksel özellikleri | Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 3-27 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Viskozite, Newtonsal ve Newtonsal olmayan akışkan kavramları | Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 28-35 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Basınç; tanımı ve ölçülmesi. Manometreler. | Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 71-84 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Basınç ölçüm yöntemleri; Bourdan Geyç, manometreler | Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 85-88 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yüzme ve kaldırma kuvveti | kışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 101-108 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Akışkanlar mekaniğinde Kullanılan yasalar: Kütlenin Korunumu Yasası, Debi kavramı | Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 169-176 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Momentumun Korumunu | Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 176-184 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Akışkanlar Mekaniği | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bernoulli Denklemi ve uygulamaları | Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 210-222 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Gerçek Akışkanların Hareketi, yerel kayıplar | Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 401-428 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Sürtünme kayıpları, Laminer ve Türbülanslı akış tanımları | Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 401-428 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Laminer ve Türbülanslı akış tanımları-bölüm 2 | Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 401-428 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Moody diagramı, Bernoulli denkleminin gerçek akışlara uygulanması | Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 428-448 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Konu ile ilgili problemler | Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 448-500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | problem çözümü | Akışkanlar Mekaniği, White, Sayfa: 448-500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |