Genel Bilgi
Kod | TLS326 |
Ad | Yüksek Performanslı Lifler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi YILMAZ ERBİL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tekstil Mühendisliği alanında kullanılan yüksek performanslı liflerin tanınması, temel özelliklerinin, üretim yöntemlerinin ve kullanım alanlarının öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Yüksek Performanslı Liflere Giriş, Aramidler, Jel-eğrilmiş yüksek performanslı polietilen lifler, Diğer yüksek modüllü yüksek mukavemetli (HM-HT) polimer Elyaflar, karbon fiber, cam elyafı, seramik elyaf, Kimyasal olarak dirençli lifler, Termal dayanıklı elyaf
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
ders sunumları
Notlar
High-performance fibres by J W S Hearle Textile Institute (Manchester, England)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yüksek Performanslı Lifler tiplerini öğrenir |
ÖÇ02 | Yüksek Performanslı Liflerin karakteristik ve ayırtedici özelliklerini tanımlar |
ÖÇ03 | Geleneksel tekstil lifleri ile farklarını kavrar |
ÖÇ04 | Moleküler düzenleme ve polimerizasyon kavramlarını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yüksek Performanslı Liflere Giriş, | Bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Aramidler | Bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Jel-eğrilmiş yüksek performanslı polietilen lifler | Bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İplik ve kumaş işleme | Bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Diğer yüksek modüllü yüksek mukavemetli (HM-HT) polimer Elyaflar | Bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Rus aromatik lifleri (KEP) | Bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Carbon fibres | Bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Bireysel araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Glass fibres | Bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ceramic fibres | Bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Silisyum karbür bazlı lifler | Bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kimyasal olarak dirençli lifler | Bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Klorlu lifler: PVDC (ARH) | Bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Termal dirençli lifler | Bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Termosetler (HE ve HS) | Bireysel araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınav hazırlığı | Bireysel araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel araştırma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |