Genel Bilgi
Kod | TLS407 |
Ad | Halı Üretimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Türk tekstil sanayinde önemli bir yere sahip olan hav yapılı kumaşlardan halı ve battaniye üretim tekniklerini, makinalarını, temel özelliklerini ve kalite kontrol testlerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Türkiye'de halı imalatı ve dış ticareti, Ev tekstili sektöründe bu kumaşların yeri ve önemi. Sektör analizi. Halı üretiminde yaygın kullanılan elyaf ve iplik özelliklerinin incelenmesi. Halı üretim teknikleri, halılara uygulanan kalite kontrol testleri, üretim hesapları. Battaniye üretim teknikleri. Halı üretim yöntemlerinde ve makinalarında gerçekleşen teknolojik gelişmeler, son yıllarda geliştirilen fonksiyonel / akıllı halıların irdelenmesi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders Koordinatörü tarafından hazırlanan ders notları
Notlar
İnternet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halı üretim yöntemlerini karşılaştırabilir. |
ÖÇ02 | Halı makinalarının çalışma prensiplerini bilir. |
ÖÇ03 | Konuyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder. |
ÖÇ04 | Halı üretiminde kullanılan iplikleri tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Fen bilimleri ve Tekstil mühendisliği konularında yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimler ve mühendislik konularında edinilen bilgileri Tekstil mühendisliği alanında kullanabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil Mühendisliği alanında süreç analizi yapabilme, sorunları tanımlayabilme, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçebilme ve kullanabilme | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, veri toplama, sonuçların bilişsel analizi ve yorumlanma becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve ekip üyesi olarak etkin çalışabilme ve sorumluluk alabilme | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dili kullanarak alanındaki gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme becerisine sahip olabilme | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahip olabilme | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilme | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İş sağlığı ve güvenliği, mühendislik uygulamalarının hukuksal boyutu ve çevre sağlığı konularında gerekli bilince sahip olabilme | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, girişimcilik, yenilikçilik konularında gerekli yetkinliğe sahip olabilme | 1 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçerek çözme ve uygulama becerisi. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiye’de halı imalatı ve dış ticareti, Ev tekstili sektöründe bu kumaşların yeri ve önemi. Sektör analizi. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Halı üretiminde yaygın kullanılan elyaf özelliklerinin incelenmesi. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Halı üretiminde yaygın kullanılan iplik özelliklerinin incelenmesi. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Halı üretim teknikleri, Wilton halıları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Halı üretim teknikleri, Axminster halıları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Halılara uygulanan kalite kontrol testleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Halılara uygulanan kalite kontrol testleri-2 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Üretim hesapları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Battaniye üretim teknikleri | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Battaniye üretim teknikleri-2 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Halı üretim yöntemlerinde ve makinalarında gerçekleşen teknolojik gelişmeler | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Halı üretim yöntemlerinde ve makinalarında gerçekleşen teknolojik gelişmeler-2 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Son yıllarda geliştirilen fonksiyonel/akıllı halıların irdelenmesi. | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Konu tekrarı | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |