Genel Bilgi
Kod | POLZ203 |
Ad | Diplomatic History I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders Rönesans döneminden Birinci Dünya Savaşına kadar uzanan dönemde dünya siyasi tarihine yön veren temel gelişmeler üzerinde yoğunlaşmayı amaçlamaktadır. Avrupa merkez olmak üzere yaşanan siyasi ve ekonomik değişimler incelenecektir.
Dersin İçeriği
Bu ders diplomasi tarihine genel bir bakış sağlamaktadır. 15. yüzyıldan başlayarak Birinci Dünya Savaşının başlamasına kadar ittifaklar, savaşlar ve bunların nedenleri, kurumlar ve önemli dökümanlar üzerinde durarak dünyanın geçmiş 400 yıllık tarihi incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
John Merriman A History of Modern Europe
Notlar
John Merriman Modern Avrupa Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Rönesans dönemi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Reformun çıkış nedenlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Reformun tüm Avrupa kıtasını nasıl etkilediğini öğrenir. |
ÖÇ04 | Otuz Yıl Savaşları'nın nedenlerini ve sonuçlarını öğrenir. |
ÖÇ05 | İngiliz İç Savaşı'nın nedenlerini ve sonuçlarını örenir. |
ÖÇ06 | Mutlakıyet yönetiminin özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ07 | Prusya ve Rusya devletlerinin önemli birer güç olarak ortaya çıkışları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Evren hakkında ortaya atılan yeni düşünceler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ09 | Aydınlanma düşüncesi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ10 | Aydınlanmanın yayılması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ11 | Fransız Devrimi'nin nedenleri ve sonuçları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ12 | Napoleon Bonaparte'ın yükselişi ve politikaları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ13 | Sanayi Devrimi'nin nedenleri ve etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ14 | Napoleon sonrası Avrupa'da kurulan düzen hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ15 | 1848 Devrimleri ve bu devrimlerin ulusal birliğe katkısı hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Rönesans Dönemi | John Merriman, A History Of Modern Europe, s.44-62. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Reform Döneminin Kökleri | John Merriman, A History Of Modern Europe, s.85-96. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Reformun Yayılması | John Merriman, A History Of Modern Europe, s.98-118. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Otuz Yıl Savaşları | John Merriman, A History Of Modern Europe, s.145-160. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İngiliz İç Savaşı | John Merriman, A History Of Modern Europe, s.214-226. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Mutlakıyet Dönemi | John Merriman, A History Of Modern Europe, s.243-261. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Vize Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
8 | Yeni Bilim Felsefesi | John Merriman, A History Of Modern Europe, s.287-310. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Aydınlanma Düşüncesi | John Merriman, A History Of Modern Europe, s.312-324. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Aydınlanmanın Yayılması | John Merriman, A History Of Modern Europe, s.325-343. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Fransız Devrimi | John Merriman, A History Of Modern Europe, s.435-470. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Napoleon'un Yükselişi | John Merriman, A History Of Modern Europe, s.479-510. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Sanayi Devrimi | John Merriman, A History Of Modern Europe, s.515-532. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Napoleon Sonrası Siyasi Yapılanma | John Merriman, A History Of Modern Europe, s.571-585. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 1848 Devrimleri | John Merriman, A History Of Modern Europe, s.614-640. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | İtalya ve Almanya'nın Siyasi Birliği Oluşturması | John Merriman, A History Of Modern Europe, s.650-680. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 7 | 105 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,48 | ||
AKTS | 5 AKTS |