Genel Bilgi
Kod | YLTL701 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. RAMAZAN TUĞRUL OĞULATA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OSMAN BABAARSLAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NİHAT ÇELİK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. PINAR DURU BAYKAL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. EMEL CEYHUN SABIR (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. BELKIS ZERVENT ÜNAL (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SERİN MEZARCIÖZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. FÜSUN DOBA KADEM (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. ABDURRAHMAN TELLİ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi YILMAZ ERBİL (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere uygun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Uzmanlık alanı ile ilgili makale ve kitapların incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Çalışma konusuna yönelik kitap, makale vb.
Notlar
Çalışma konusuna yönelik kitap, makale vb.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bireysel çalışma niteliklerini kavrayabilecektir. |
ÖÇ02 | Öğrenci seçtiği örnek olayı derinlemesine tanımlayabilecektir. |
ÖÇ03 | Çalışmasını rapor edebilecektir. |
ÖÇ04 | Veri değerlendirme ve yorumlama becerisi edinebilecektir. |
ÖÇ05 | Deney düzeneğini tasarlar, kurar, çalıştırır ve deneysel verileri toplar, sonuçları yorumlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tekstil mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliğinin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendislği ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tekstil mühendisliği alanındaki uluslararası platformlarda, kendi çalışmalarını yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarabilme | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tez konusu üzerinde, danışmanının belirlediği çerçeve içinde, konunun gerektirdiği mantıksal bütünlüğe uygun olarak, programlı bir şekilde çalışabilme | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunabilme | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tekstil mühendisliği ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlamak | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme ve bu değerlerin gelişimini destekleyebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-I | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-II | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-III | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-IV | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-V | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-VI | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-VII | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-VIII | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-IX | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-X | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-XI | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-XII | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-XIII | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-XIV | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-XV | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-XVI | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
17 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenmesi-XVII | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |