Genel Bilgi
Kod | POLZ301 |
Ad | Theories of International Relations |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MARELLA BODUR ÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. MARELLA BODUR ÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenci, Uluslararası İlişkiler disiplinindeki temel teoriler, tartışmalar ve sorunlar hakkında bilgilendirilir.
Dersin İçeriği
Bu derste öğrenci, Uluslararası İlişkiler disiplinindeki temel teoriler, tartışmalar ve sorunlar hakkında bilgilendirilir.
Dersin Ön Koşulu
Bu derste ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Scott Burchill, Andrew Linklater. Uluslararası İlişkiler Teorileri, İstanbul: Küre, 2012.
Notlar
Ramazan Gözen (der.), Uluslararası İlişkiler Teorileri. İletişim.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uluslararası İlişkiler disiplinindeki temel terimleri tanımlar. |
ÖÇ02 | Uluslararası İlişkiler disiplinindeki temel kuramları tanımlar. |
ÖÇ03 | Uluslararası İlişkiler disiplinindeki geleneksel ve alternatif kuramları açıklar ve tartışır. |
ÖÇ04 | Uluslararası İlişkiler kuramlarını kullanarak küresel politikadaki mevcut olguları açıklar. |
ÖÇ05 | Uluslararası ilişkiler kuramlarının evrenselliğini tartışır. |
ÖÇ06 | Uluslararası İlişkiler disiplinindeki temel tartışmaları ve konuları tanımlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Akademik bir disiplin olarak Uluslararası İlişkiler | Scott Burchill, Andrew Linklater. Uluslararası İlişkiler Teorileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Uluslararası İlişkilerde temel tartışmalar | Burchill ve Linklater. Uluslararası İlişkiler Teorileri, Giriş | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Uluslararası İlişkiler Kuramları | Ramazan Gözen (der.), Uluslararası İlişkiler Teorileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Realizm | Burchill ve Linklater. Uluslararası İlişkiler Teorileri, Realizm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Neorealizm | Burchill ve Linklater. Uluslararası İlişkiler Teorileri, Realizm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Liberal Yaklaşımlar-I | Burchill ve Linklater. Uluslararası İlişkiler Teorileri, Liberalizm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Liberal Yaklaşımlar-II | Burchill ve Linklater. Uluslararası İlişkiler Teorileri, Liberalizm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | İngiliz Okulu | Burchill ve Linklater. Uluslararası İlişkiler Teorileri, İngiliz Okulu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | ARA SINAV | Burchill ve Linklater. Uluslararası İlişkiler Teorileri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | İnşacılık | Burchill ve Linklater. Uluslararası İlişkiler Teorileri, Konstrüktivizm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Marxizm | Burchill ve Linklater. Uluslararası İlişkiler Teorileri, Marxizm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Eleştirel Kuram | Burchill ve Linklater. Uluslararası İlişkiler Teorileri, Eleştirel Teori | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Postmodernizm | Burchill ve Linklater. Uluslararası İlişkiler Teorileri, Post-yapısalcılık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Feminist Uluslararası İlişkiler Kuramı | Burchill ve Linklater. Uluslararası İlişkiler Teorileri, Feminizm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Sömürge Sonrası Literatür | Ramazan Gözen (der.), Uluslararası İlişkiler Teorileri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Genel Değerlendirme-1 | Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Genel Değerlendirme-2 | Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 22 | 22 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 32 | 32 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |