Genel Bilgi
Kod | POLS317 |
Ad | Global Food Policy |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YÜKSEL ALPER ECEVİT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Lisans öğrencilerine küresel boyutta yaşanan gıda krizi konusunda bilgi vermek ve çözümler üretilmesine yönelik çalışmalar yapmak.
Dersin İçeriği
Bu ders, gıda nasıl siyasi olur sorusuna cevap aramaktadır. Gıda güvenliği ve üretiminde öz-yeterliliğin sebeplerini araştırmakta; sürdürülebilir bir gıda sistemi kurmak ve bu konuda hükümetlerin alması gereken yol konusunda fikirleri tartışmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Rosegrant, Mark W., and Sarah A. Cline. "Global food security: challenges and policies." Science 302.5652 (2003): 1917-1919.
Notlar
Rosegrant, Mark W., and Sarah A. Cline. "Global food security: challenges and policies." Science 302.5652 (2003): 1917-1919.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gıda sorununa küresel açıdan yaklaşmayı öğrenir. |
ÖÇ02 | Gıda sorununu yaratan siyasal ve ekonomik sebepleri inceler. |
ÖÇ03 | Hükümetlerin gıda politikaları konusunda yapması gerekenler öğrenilir. |
ÖÇ04 | Gıda konusunun incelenmesine kullanılan farklı yöntem ve yaklaşımlar öğrenilir. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, gıda konusunun sosyal bilimlerde de ele alınması gereken bir konu olduğu mevhumunu edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gıda nasıl siyasi ve küresel bir sorun oldu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Gıda tedariğinin küreselleşmesi ve sürdürülebilirliği | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gıda Politikasını çevrelemek | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Üretim, Teknoloji ve Siyaset-1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Üretim, Teknoloji ve Siyaset-2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Normatif bilgi: etik, haklar ve adalet | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Fikir mülkiyeti hakları ve gıdanın siyaseti | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Doğa: Çevre | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Gıda değerleri: Fikirler, çıkarlar ve kültür-1 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Gıda değerleri: Fikirler, çıkarlar ve kültür-2 | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Küresel ile yerel çatışması | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Serbest ekonomide gıda düzenlemeleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Gıda tedariğinin düzenlenmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Gıda güvenliği ve insani risklerin kontrolü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 136 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,44 | ||
AKTS | 5 AKTS |