Genel Bilgi
Kod | POLS301 |
Ad | Transition from Ottoman Empire to Turkish Republic |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AYŞE DUYGU TANRIVERDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı öğrencilere yirminci yüzyıla geçerken yaşadıkları coğrafyadaki önemli siyasi ve sosyal değişimlerin neden olduğu olayların analizini yapmaktır. Amaç imparatorluk düzeninden ulus devlete geçerken aşılan aşamaları incelemek ve yaşanan değişimin temeline inmektir.
Dersin İçeriği
Osmanlı Devleti on sekiz ve on dokuzuncu Yüzyıl Siyasi Yapısı, Osmanlı İmparatorluğu Çok uluslu Sosyal Yapısı, on dokuz ve yirminci Yüzyıl Göç Hareketleri, Etnik Gruplar Arası İlişkiler, Ermeni Cemaati, Rum Cemaati, Birinci Dünya Savaşı Öncesi Siyasi Yapı, Birinci Dünya Savaşı ve Sonuçları, 1920 ve22 Yılları Arası Anadolu ve Savaş, TBMM Kuruluşu ve Yapısı, Lozan Antlaşması, Nüfus Mübadelesi, Cumhuriyet İlanı ve Ulus Devlet İnşası, Türkiye Cumhuriyeti ve Ekonomik Yapılanma.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
From the Ottoman Empire to the Turkish Republic; Meliha Altunisik, Özlem Tür; Routledge; 2004
Notlar
The Ottoman Legacy and Turkish Politics Metin Heper Journal of International Affairs Journal of International Affairs Vol. 54, No. 1, Turkey: A Struggle between Nation and State (Fall 2000), pp. 63-82
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiyede ulus devlet inşa süresinde yaşanan önemli gelişmelere eleştirel bir bakış açısı kazanır. |
ÖÇ02 | Günümüz siyasi gelişmelerini doğru bir şekilde analiz eder. |
ÖÇ03 | Cumhuriyetin ilk on yılında öne çıkan politikalar hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Osmanlı İmparatorluğunun yıkılma nedenlerini analiz eder. |
ÖÇ05 | Osmanlı İmparatorluğundan Türkiye Cumhuriyetine kalan süreklilikleri ve kopuşları tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devleti on sekiz ve ondokuzuncu Yüzyıl Siyasi Yapısı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Osmanlı İmparatorluğu Çokuluslu Sosyal Yapısı | Kaynak okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ondokuz ve yirminci Yüzyıl Göç Hareketleri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Etnik Gruplar Arası İlişkiler | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Ermeni Cemaati | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Rum Cemaati | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Birinci Dünya Savaşı Öncesi Siyasi Yapı | Kaynak okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Birinci Dünya Savaşı ve Sonuçları | Kaynak okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | 1920-22 Yılları Arası Anadolu ve Savaş | Kaynak okuma, ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | TBMM Kuruluşu ve Yapısı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Lozan Antlaşması | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Nüfus Mübadelesi | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Cumhuriyet İlanı ve Ulus Devlet İnşası | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Türkiye Cumhuriyeti ve Ekonomik Yapılanma | Kaynak okuma, sunum hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Din-Devlet İlişkileri | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Final sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |