Genel Bilgi
Kod | POLS303 |
Ad | Politics in Developing Countries |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AYŞE DUYGU TANRIVERDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. AYŞE DUYGU TANRIVERDİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin temel amacı gelişmekte olan ülkelerde siyaset alanındaki temel literatürü incelemektir
Dersin İçeriği
Bu derste gelişmekte olan ülkelerdeki siyasal gelişmeler genel kategoriler altında incelenecektir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Political Development in Emerging Nations, Howard J. Wiarda, Wadsworth Publishing
Notlar
Handelman, Howard. 2013. The Challenge of Third World Development. 7th Edition. Upper Saddle River, NJ: Pearson.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı gelişmişlik tanımlarını tespit eder |
ÖÇ02 | Gelişmekte olan ülkelerdeki ortak siyasal özellikleri inceler |
ÖÇ03 | Gelişmekte olan ülkelerdeki siyasal gelişmeler arasında neden-sonuç bağlantısı kurar |
ÖÇ04 | Gelişmekte olan ülkelerdeki ortak siyasi sorunları tartışır. |
ÖÇ05 | Gelişmekte olan ülkelere yönelik siyasi kuramları tartışır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Gelişme Kavramı: Kökenleri ve ana temaları | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Askeri darbeler ve bürokratik otoriterliğin ortaya çıkışı | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Demokrasiye Geçiş | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Din ve Siyaset | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Kültürel Çoğulculuk ve Etnik Çatışma | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kadınlar ve Gelişme | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınavlara hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gelişmekte olan ülkelerde sivil toplum ve siyasi kültür | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Küreselleşme ve gelişmekte olan dünya | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Gelişmekte olan ülkelerde insan hakları | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Gelişmekte olan ülkeler ve uluslararası terörizm | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Gelişmekte olan ülkelerde etnik çatışma | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Gelişmekte olan ülkeler için gelecekteki sorunlar | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Gelişmekte olan ülkelerde din-siyaset ilişkisi | İlgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Öğrenci Sunumları | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |