Genel Bilgi
Kod | POLS307 |
Ad | Eastern European Politics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AYŞE DUYGU TANRIVERDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinin sosyo-politik dönüşümü, demokratikleşme ve Avrupalışma teorik yaklaşımları konularında bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders 1990lardan itibaren Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinin sosyo-politik dönüşümünü incelemektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Central and East European Politics: From Communism to Democracy; Sharon L. Wolchik, and Jane Leftwich Curry; Rowman & Littlefield Publishers (December 6, 2007)
Notlar
Developments in East European Politics, Editors: Stephen White, Judy Batt, Paul G. Lewis. Red Globe Press London, 1993
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1990 sonrası Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinin sosyo-poliitk dönüşüm sürecini anlama ve analiz edebilme |
ÖÇ02 | Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinin Avrupa Birliği entegrasyon ve bölgesel işbirliği süreçlerini etkilerini inceleyebilme |
ÖÇ03 | Demokratikleşme, Avrupalılaşma, Avrupa entegrasyonu konularında teorik, kavramsal bilgi edinme |
ÖÇ04 | Avrupa Orta ve Doğu Avrupa genişleme süreciyle güncel politika konularını değerlendirebilme ve analiz edebilme becerisi |
ÖÇ05 | Doğu Avrupa ülkelerinin günümüzdeki ortak siyasi sorunlarını anlama ve analiz edebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Orta ve Doğu Avrupa'da tarihsel siyasi gelişim | Detaylı haftalık okuma listesi öğrencilere birinci hafta verilecektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Avrupa'da bütünleşme süreci I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Soğuk Savaş sonrası Orta ve Doğu Avrupa'da sosyo-politik dönüşüm süreci | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Avrupa'da bütünleşme süreci II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Soğuk Savaş sonrası Orta ve Doğu Avrupa'da ekonomik dönüşüm süreci | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 1990 sonrası Avrupa Birliği genişleme süreci I: Orta ve Doğu Avrupa ülkeleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 1990 sonrası Avrupa Birliği genişleme süreci II: Orta ve Doğu Avrupa ülkeleri, Balkanlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Avrupa'da insan hakları, Avrupa ülkelerine yansımaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Avrupa'da göçmen politikaları, çokkültürlülük tartışmaları, Avrupa ülkelerine yansımaları I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Avrupa'da göçmen politikaları, çokkültürlülük tartışmaları, Avrupa ülkelerine yansımaları II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Küresel politikalar ve Orta ve Doğu Avrupa ülkeleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Orta ve Doğu Avrupa'da sivil toplum | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Doğu Avrupa'da populist partiler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | COVID-19 krizinde Doğu Avrupa | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Öğrenci sunumları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sinav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |