Genel Bilgi
Kod | ECOS309 |
Ad | International Economics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, uluslararası ticaret teorileri ve belli başlı ticaret politikaları konusunda öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Ricardo Modeli - Heckscher-Ohlin Modeli -Artan Getiri ve Monopolcü Rekabet - Uluslararası Ticaret ve Büyüme - Uluslararası Ticaret Politikası
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Halil Seyidoğlu, Uluslararası İktisat Teori, Politika ve Uygulama
Notlar
Seçilmiş Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uluslararası iktisat teorilerini ve temel kavramlarını tanır |
ÖÇ02 | Uluslararası ticaretin nedenlerini açıklar |
ÖÇ03 | Bu teorilerden hareketle günümüzdeki uluslararası ekonomik olayları analiz eder. |
ÖÇ04 | Geleneksel teorilerin kısıtlarını değerlendirebilme. |
ÖÇ05 | Ödemeler bilançosu, dış denge, döviz kuru gibi kavramları yorumlar |
ÖÇ06 | Uluslararası ekonomik olayları açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası İktisada Giriş | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dış Ticaret Görüşlerine Tarihsel Bir Bakış | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Klasik Dış Ticaret Teorileri. Mutlak üstünlükler, Karşılaştırmalı Üstünlükler Teorisi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Teklif Eğrileri ve Dış ticaret Hadleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Alternatif Maliyet ve Dış Ticaretten Kazanç | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Faktör Donatımı Teoremi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yeni Dış Ticaret Teorileri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dış ticaret teorisi ve ekonomik büyüme analizleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dış ticaret politikası | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Dış ticaret politikası araçları: tarifeler | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Diğer Ticaret Politikası Araçları: Tarife Dışı Engeller | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Korumacı dış ticaret politikaları | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Dünya ticaretinin serbestleştirilmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Tekrar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatım | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 137 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,48 | ||
AKTS | 5 AKTS |