Genel Bilgi
Kod | BUSS301 |
Ad | Principles of Marketing |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE DOĞAN SÜDAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Selin KÖKSAL ARAÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı ürün, fiyat, dağıtım ve tutundurma unsurlarını içeren stratejik pazarlama planının öğrenilmesini sağlamak, pazarlamanın toplum içindeki rolünü anlatmak ve stratejik pazarlama planlarında tüketicilerin neden dikkate alındığını açıklamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, pazarlamanın tanımı, stratejik pazarlama planı, pazarlama çevresi, pazar bölümlendirmesi, pazar hedefleme ve konumlandırma, pazarlama araştırması, örgütsel pazarlar ve tüketici davranışları konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Pearson Yayınları Principles Of Marketing Philip Kotler , Gary Armstrong
Notlar
Kütüphane ve veritabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pazarlama kararlarını etkileyebilecek çevresel faktörleri belirleyebilir, stratejik pazarlama planı geliştirebilir ve uygulayabilir. |
ÖÇ02 | Pazarlama araştırmasının temellerini öğrenebilir. |
ÖÇ03 | Tüketici davranışları, karar verme mekanizmaları ve satın alma kararlarını etkileyen faktörleri öğrenir. |
ÖÇ04 | Örgütsel pazarların özellikleri ve endüstriyel satın alma davranışının özelliklerini kavrar. |
ÖÇ05 | Etkin pazar bölümlemesinin esasları ve aşamaları hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Modern Organizasyonlarda Pazarlama | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Pazarlama Planı | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Pazarlama Çevresi | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tüketiciyi Anlama | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Örgütsel Satın Alma Davranışını Anlama | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Pazarlama Etiği ve Kurumsal Sorumluluk | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Pazarlama Araştırması ve Bilgi Sistemi | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Arasınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Pazar Bölümleme ve Konumlandırma | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Ürün Yönetimi: Marka ve Kurumsal Kimlik Yönetimi | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Ürün Yönetimi:Ürün Yaşam Eğrisi, Ürün Geliştirme Stratejileri | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yeni Ürün Geliştirme | İlgili bölümleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Fiyatlama | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
14 | Dağıtım | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
15 | Sunumlar | Sunuma hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |