Genel Bilgi
Kod | BUSS307 |
Ad | Organization and Management |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BAHATTİN KARADEMİR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı organizasyonların ve işletme yönetiminin temel kavram, ilke ve uygulamaların tanıtılmasıdır.
Dersin İçeriği
Bu ders organizasyonlar ve türleri, yönetim ve yönetim sürecinin planlama, örgütleme, yönlendirme ve kontrol işlevlerine odaklanır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yönetim (13. Baskı) /Yazarlar: Stephen P. Robbins, Mary Coulter, Yayınevi: Pearson Education Limited, Baskı Yılı 2016
Notlar
HBR Esaslar/Yayınevi: Optimist Yayınevi, Yayın Yılı: 2012. HBR Yeni Yönetici/Yayınevi: Optimist Yayınevi/Yayın Yılı: 2019
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yönetim kavram ve esaslarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Yönetim biliminin gelişimini ve yönetim teorilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Rasyonel karar verme sürecini açıklar. |
ÖÇ04 | Yönetimin fonksiyonlarını ve süreçlerini tanımlar ve açıklar. |
ÖÇ05 | Örgütlerde grupları ve takımları tanımlar. |
ÖÇ06 | Örgütsel değişimi ve örgütlerde çatışmayı açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örgütler ve Yönetim | Bölüm 1: İşyerinde Yöneticiler (s.34-54) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yönetimin Tarihi | Ek Modül: Yönetimin Tarihi (s.58-71) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Karar Almak | Bölüm 2: Karar Almak (s.72-101). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Dış Çevre ve Örgüt Kültürü | Bölüm 3: Dış Çevreyi Anlamak ve Örgüt Kültürünü Yönetmek (s.102-127). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Küresel Bir Çevrede Yönetmek | Bölüm 4: Managing in a Global Environment (s.128-153). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Değişim ve Yenilik Yönetimi | Bölüm 7: Değişim ve Yenilik Yönetimi (s.212-245). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Örnek Olay İncelemesi 1 | Örnek Olay İncelemesi 1: Şilili Maden Kurtarma Ekibinden Liderlik Dersleri (HBR Temmuz Ağustos 2013) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Planlama: İş Etkinliklerini Planlamak | Bölüm 8: İş Etkinliklerini Planlamak (s.246-265) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Örgütleme: Organizasyon Yapısı 1 | Bölüm 10: Organizasyon Yapısını Tasarlamak-Basit Tasarımlar (s.320-343). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Örgütleme: Organizasyon Yapısı 2 | Bölüm 11: Organizasyon Yapısını Tasarlamak-Uyum Sağlayan Tasarımlar (s.344-367). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yönlendirme: Çalışanları Motive Etmek | Bölüm 16: Çalışanları Motive Etmek (s.492-521). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yönlendirme: Etkili Bir Lider Olmak | Chapter 17: Etkili Bir Lider Olmak (s.522-553). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Gözlemlemek ve Kontrol Etmek | Bölüm 18: Gözlemlemek ve Kontrol Etmek (s. 554-615). | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Örnek Olay İncelemesi 2 | Örnek Olay İncelemesi 2: Ferguson'ın Formülü (HBR Ekim 2013) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 134 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,36 | ||
AKTS | 5 AKTS |