Genel Bilgi
Kod | ST065 |
Ad | Hidrobiyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. LEYLA USLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. LEYLA USLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sucul ekosistemlerin fizikokimyasal ve biyolojik özelliklerini, birbirleri ile ilişkisini, sucul ekosistem bileşenlerinin önemini, su yönetiminde ekosistem bileşenlerini hakkında bilgi sahipi olur.
Dersin İçeriği
Hidrobiyoloji ile ilgili kavramlar, suyun fizikokimyasal özellikleri, sucul ekosistemlerin çeşitleri, yaşam alanları, biyolojik bileşenleri, sucul ekosistemlerde üretim ve besin zinciri, su yönetiminde hidrobiyolojinin önemi ile ilgili bilgilerden oluşmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hidrobiyoloji, Prof. Dr.Ercan Sarıhan. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi ders Kitabı, 1999.
Notlar
Limnoloji, Göl ve Akarsu Ekosistemleri. Çeviri editörü M. B. Ergönül. Nobel Yayınevi (2017) Su Kalitesi. Ö. Egemen, Ege Üniversitesi Yayınları no:14 (2005) Ekoloji ve Çevre Biyolojisi, Ahmet Kocataş. Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Ders Kitabı, 2006.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hidrobiyolji ile ilgili kavramları tanımlar. |
ÖÇ02 | Suyun ve su döngüsünün önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Sucul ekosistemleri sınıflandırır. |
ÖÇ04 | Su yönetiminde ekosistemin bileşenlerinin önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Sucul ekosistemin bileşenleri ve yaşam alanlarını benzerlik ve farklılıkları yönünden karşılaştırır. |
ÖÇ06 | Su ekosisteminde besin zinziri ve üretimi açıklar. |
ÖÇ07 | Su yönetimi ile hidrobiyoloji arasındaki ilişkiyi açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimleri kavrar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı alan ile ilgili stratejileri belirler; yöntem ve teknikleri ölçme ve değerlendirme bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimlerinde uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, farklı disiplinler arası bilgileri sentezler, yorumlar, yeni bilgi ve teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında veri toplar, sonuçları değerlendirir; araştırma yöntemlerini kullanarak, neden-sonuç ilişkisi kurup, sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak planlar, projelendirir ve yürütür. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alan ile ilgili uygulamalarda ortaya çıkabilecek sorunların çözümü için bireysel veya ekip üyesi olarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir, sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler, kaynaklara ulaşır, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirecek deneyim kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili gelişmeleri takip eder, çalışma ve araştırmalarını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır; alanında toplumsal bilinç oluşumuna katkı sağlar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanı ile ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, seminer ve toplantıları izler, eleştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yabancı dil bilgilerini kullanarak yurt dışı kaynaklı yayınları izler, sözlü ve yazılı iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanında gereksinim duyduğu bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uygulama alanı ile ilgili verilerin bilimsel yönden değerlendirilmesi ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlaştığı Deniz Biyolojisi, İç Sular Biyolojisi veya Balıkçılıkta Temel Bilimler alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri takip ederek strateji, politika ve uygulama planları geliştirir; elde ettiği sonuçları toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde toplum yararına değerlendirir ve yaygınlaştırır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Hidrobiyolojinin çalışma alanları, önemi, Hidrobiyoloji ile ilgili kavramlar | ön hazırlık yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Hidrolojik döngü, Suyun fiziksel özellikleri (yoğunluk, sıcaklık, ışık, Bulanıklık, viskozite vb.) | kavramlar hakkında araştırma yaparak gelir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Suyun kimyasal özellikleri (gazlar, pH, azot, fosfor, vb) | Konu hakkında araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sucul ekosistemler (Denizel ekosistemler) | Konu hakkında okuma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | Sucul ekosistemler (lentik ve lotik ekosistemler) | Konu hakkında araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Denizel ekosistemde yaşam alanları (pelajik, bentik) | Araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Lentik ve lotik ekosistemlerde yaşam alanları (Pelajik, bentik, akarsu sistemleri) | Araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlanır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Algler (fitoplankton, fitobentoz) | Alglerle ilgili araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
10 | Zooplankton | Zooplankton hakkında araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
11 | Bentik omurgasızlar | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
12 | Omurgalılar | Araştırma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Sularda üretim ve besin zinciri | okuma yapar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
14 | Sucul ekosistemlerde kirlilik, Su yönetimi, izleme ve mevzuatlar | araştırma yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Genel değerlendirme | konuların tümüne çalışarak gelir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava çalışır. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava çalışır | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 4 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 4 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |