Genel Bilgi
Kod | MZB203 |
Ad | Armoni II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OYA ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TSVETELINA GEORGIEVA TUNTEVA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çoksesliliğin tarihsel aşamaları üzerinde armonik üslup özelliklerinin, armonik dilin gelişimindeki atılımların, bestecilerin armoni kullanımlarındaki ortak ve ayırıcı özelliklerin kavranması ve bunların realizasyonlar yoluyla uygulanması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Temel üç-beş akorlarından ve bunların çevrimlerinden başlayıp bütün yedili akorlara, her çeşit modülasyon ve alterasyon uygulamasına ve akor dışı seslere dek tonal-fonksiyonel armoninin sisteminin ve tekniğinin öğretilmesi hedeflenir. Öğrenci, bu tekniği kullanarak, dört partili şifreli bas çalışmaları ve dört partili şan armonizasyonları yoluyla, incelmiş bir duyuş düzeyine ulaşmaya çalışır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
T. TUTU, Çözümlemeli Armoni N. CANGAL, Armoni
Notlar
Bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edindiği armoni bilgisiyle yetkin bir duyuş özelliğine sahiptir. |
ÖÇ02 | Müzikle ilgili üslup ve polifoni biçimleri hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
ÖÇ03 | Eserlerin çokseslendirilmesiyle ilgili olarak müziğin tarihsel gelişimi içerisinde yer alan repertuar hakkında kapsamlı bilgiye sahiptir. |
ÖÇ04 | Müzik eserlerini deşifre etme konusunda üstün beceriye sahiptir. |
ÖÇ05 | Dinlediği eserleri notaya dökme konusunda bilgi ve beceriye sahiptir. |
ÖÇ06 | Alanıyla ilgili olarak yaptığı çalışmaları piyano ile seslendirme becerisine sahiptir. |
ÖÇ07 | Eserleri çoksesli biçime dönüştürme becerisine sahiptir. |
ÖÇ08 | Özgün müzik eserleri yaratabilme becerisine sahiptir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir önceki yılda öğrenilen bilgilerin kısa tekrarı. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
2 | Kadanslar. -1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Altıncı derece akoru. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Altıncı derece akoru ile şifreli basın armonize edilmesi. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Altıncı derece akoru ile şifreli basın armonize edilmesi.Kadanslar. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Altıncı derece akoru ile şifreli melodinin armonize edilmesi. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Altıncı derece akoru ile şifreli melodinin armonize edilmesi.Kadanslar. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Öğrenilen bilgilerle ilgili örnek çalışmalar. 1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
9 | Farklı dönemlerin kıyaslanması. Bach, Mozart, Beethowen. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Üçüncü derece akoru. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Üçüncü derece akor ile şifreli basın armonize edilmesi. -1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Üçüncü derece akor ile şifreli basın armonize edilmesi. -2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Kadanslar. -2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Üçüncü derece akorun şifreli bas ile uyumu üzerine yaratıcılık çalışmaları | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Kadanslar. -3 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Üçüncü derece akoru ile melodinin armonize edilmesi. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
18 | Üçüncü derece akoru ile melodinin armonize edilmesi.Kadanslar. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
19 | Armonide yaratıcılık.Barok, Klasik ve Romantik dönemler. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
20 | Üçüncü derece akoru ile melodinin armonize edilmesi.Kadanslar | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
21 | Öğrenilen bilgilerle ilgili örnek çalışmalar. 2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
22 | Öğrenilen bilgilerin tekrarı ve eksikliklerin giderilmesi. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
23 | Yedinci derece akoru. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
24 | Yedinci derece akoru ile şifreli basın çözülmesi.1 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
25 | Yedinci derece akoru ile şifreli basın çözülmesi. -2 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
26 | Yedinci derece akoru ile melodinin armonize edilmesi. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
27 | Kadanslar. -4 | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
28 | Yedinci derecenin dört sesli akoru. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
29 | Yedinci derecenin dört sesli akoru ile şifre basın çözülmesi. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
30 | Yedinci derecenin dört sesli akoru ile melodinin armonize edilmesi. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
31 | Öğrenilen tüm bilgilerin tekrarı ve eksikliklerin giderilmesi,sınava hazırlık. | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
32 | Yıl Sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |