Genel Bilgi
Kod | KONS209 |
Ad | Gönüllülük Çalışmaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İsmail DİKİLİTAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Kerem ÖZCAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, öğrencilerin içinde yaşadıkları toplum sorunlarını gözlemlemelerine, topluma karşı sorumluluklarını takım çalışması içinde ve aynı zamanda bireysel inisiyatif alarak gerçekleştirebilmelerine katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Toplumsal duyarlılık projeleri oluşturma, proje yazma, sivil toplum örgütlerini tanıma ve birlikte çalışma, yaratıcı projeler geliştirme, diğer disiplinlerle kendi disiplinini bütüncül bir yaklaşımla ilişkilendirmek ve toplum ihtiyaçlarına karşı duyarlık geliştirerek bu konularda öğrencilerinin yaşamını zenginleştirmektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Çeşitli gönüllülük Proğramları, belgeseller, broşürler.
Notlar
Türkiye'de Gönüllülük, Deneyimler, Sınırlılıkları Yeni Yaklaşımlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İçinde yaşadıkları toplumu daha iyi çözümler. |
ÖÇ02 | Toplumun içinde yaşarken farkındalığını açıklar. |
ÖÇ03 | Toplumsal duyarlılığın nasıl bir etki bıraktığını çözümler. |
ÖÇ04 | Proje oluşturmayı ve uygulamayı öğrenebilme, Yaptığı projeyi toplum önünde sunar. |
ÖÇ05 | Gönüllü çalışmayı öğrenme ve takım çalışması yapabilmeyi açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, önemi ve kurallar | Bireysel hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
2 | Örnek sosyal sorumluluk projelerinin Tanıtımı | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
3 | Proje yazma | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
4 | Proje yazma 2 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
5 | Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
6 | Sivil toplum kuruluşlarının tanıtımı 2 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
7 | Proje taslağı sunumu 1 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Proje taslağı sunumu 2 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Proje uygulamaları 1 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Proje uygulamaları 2 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Proje uygulamaları 3 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Proje uygulamaları 4 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Proje uygulamaları 5 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
14 | Proje Çıktıları Taslak Sunum 1 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Proje Temelli Öğrenme |
15 | Proje Çıktıları Taslak Sunum 2 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Örnek Olay |
16 | Ara Sınav | Bireysel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Dönem Analizi Proje Yol Haritası | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
18 | Proje uygulamaları 6 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
19 | Proje uygulamaları 7 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
20 | Proje uygulamaları 8 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
21 | Proje uygulamaları 9 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
22 | Proje uygulamaları 10 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
23 | Proje Çıktıları Taslak Sunum 3 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
24 | Proje Çıktıları Taslak Sunum 4 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
25 | Proje sunumları ve değerlendirme 1 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
26 | Proje sunumları ve değerlendirme 2 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
27 | Proje sunumları ve değerlendirme 3 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
28 | Proje sunumları ve değerlendirme 4 | Sivil toplum kuruluşları farkındalık projesi olan kurum ve kuruluşlarla ile çalışma | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
29 | Dönem Analizi ve Proje çıktıları üzerine Değerlendirme 1 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
30 | Dönem Analizi ve Proje çıktıları üzerine Değerlendirme 2 | Sunum Hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
31 | Final hazırlık çalışmaları | Final hazırlık çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
32 | Final | Bireysel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 1 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 33 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,32 | ||
AKTS | 1 AKTS |