Genel Bilgi
Kod | YMPY215 |
Ad | Piyano Literatürü II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TOYER YALDIZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Piyano için yazılan tüm yapıtların tarih, dönem, form açısından araştırılması ve kim tarafından ne şekilde yazıldığının ayrıntılı olarak incelenmesi, tanınması ve dinlenmesidir.
Dersin İçeriği
Piyano Literatürüne katkıda bulunmuş bestecilerin biyografileri ve eserlerinin incelenmesi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İlhan Mimaroğlu "Müzik tarihi", Buğra Gültek "Piyano, Bir Çalgının Biyografisi"
Notlar
Cdler, kayıtlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünün tanımaya yönelik çalışmalar yapar. |
ÖÇ02 | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. |
ÖÇ03 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
ÖÇ04 | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığı kazanır. |
ÖÇ05 | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilinci kazanır. |
ÖÇ06 | Alanı ile ilgili ileri düzeyde bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
ÖÇ07 | En doğru icrayı gerçekleştirmek için gerekli olan literatür taramasını yapma alışkanlığı kazanır. |
ÖÇ08 | Dinlediği her türlü piyano eserini doğru eleştirebilecek yetiye sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | C.V.Alkan'ın biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | C.Frank'ın biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | E.Granados'un biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | G.Faure'nin biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | S.Rachmaninov'un biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Empresyonizme giriş, C.Debussy'nin biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | M.Ravel'in biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | E.Satie ve F.Poulenc'in biyografileri ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | I.Stravinsky'nin biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | A.Scriabin'in biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | İkinci Viyana Okulu bestecilerinin biyografileri ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | C.Ives ve H.Cowell'in biyografileri ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | A.Copland ve G.Gershwin'in biyografileri ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | S.Prokofiev'in biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Janacek ve D.Shostakovich'in biyografileri ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | B.Bartok'un biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
18 | P.Hindemith'in biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
19 | A.A.Saygun'un biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | L.Godowsky ve F.Busoni'nin biyografileri ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | A.Copland ve S.Barber'ın biyografileri ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | E.Carter ve R.Sessions'un biyografileri ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
23 | G.Rochberg ve W. Bolcom'un biyografileri ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
24 | O.Messiaen'in biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
25 | G.Ligeti'nin biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
26 | J.Cage'in biyografisi ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
27 | K.Stockhausen ve P.Boulez'in biyografileri ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
28 | A.Schnittke ve L.Berio'nun biyografileri ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | G.Crumb ve J.Adams'ın biyografileri ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
30 | T.Takemitsu, Tan-Dun ve Kagel'in biyografileri ve eserlerinin dinletisi | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
31 | Genel Tekrar | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
32 | Yıl sonu sınavı | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,04 | ||
AKTS | 5 AKTS |