Genel Bilgi
Kod | POLZ304 |
Ad | Comparative Democratization |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YÜKSEL ALPER ECEVİT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
20. yy'da gerçekleşen demokratikleşme akımlarını incelemek, demokrasi önündeki güncel sorunları detaylı olarak değerlendirmek
Dersin İçeriği
Demokrasi üzerine yazılmış kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirmek, farklı ülkelerdeki demokratikleşme süreçlerini ele almak üzere okumalar ve sunumlar içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Møller, Jørgen, and Svend-Erik Skaaning. Democracy and democratization in comparative perspective: conceptions, conjunctures, causes, and consequences. Routledge, 2012. Vanhanen, Tatu. Democratization: A comparative analysis of 170 countries. Routledge, 2004.
Notlar
Møller, Jørgen, and Svend-Erik Skaaning. Democracy and democratization in comparative perspective: conceptions, conjunctures, causes, and consequences. Routledge, 2012. Vanhanen, Tatu. Democratization: A comparative analysis of 170 countries. Routledge, 2004.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel bilgileri okur ve öğrenir, teorik yaklaşımlarla düşünür. |
ÖÇ02 | Sorun belirleme ve çözme becerileri kazanır. |
ÖÇ03 | Demokratikleşme süreçlerini tanır. |
ÖÇ04 | Analitik düşünme, Ekonomik ve politik sorgulama becerileri kazanır. |
ÖÇ05 | Yazma ve araştırma becerileri kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Demokrasinin Tanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Demokrasiler ve Farklılıklar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Devletin Tanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Demokrasinin Kültürel Belirleyicileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Demokrasinin Ekonomik Belirleyicileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Demokrasiye Geçiş | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Demokrasinin Yerleşmesi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çoğulcu Toplumlarda Demokrasi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Konsosiasyonel Sistemler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Çoğulcu Toplumlarda Seçimler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Demokrasi ve Kalkınma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Vaka Analizi Latin Amerika da Demokratikleşme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Vaka Analizi: Güney Avrupa da Demokratikleşme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Vaka Analizi: Doğu Avurpa da Demokratikleşme | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,64 | ||
AKTS | 6 AKTS |