POLZ304 Comparative Democratization

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod POLZ304
Ad Comparative Democratization
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. YÜKSEL ALPER ECEVİT
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Özhan DEMİRKOL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

20. yy'da gerçekleşen demokratikleşme akımlarını incelemek, demokrasi önündeki güncel sorunları detaylı olarak değerlendirmek

Dersin İçeriği

Demokrasi üzerine yazılmış kuramları karşılaştırmalı olarak değerlendirmek, farklı ülkelerdeki demokratikleşme süreçlerini ele almak üzere okumalar ve sunumlar içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

Møller, Jørgen, and Svend-Erik Skaaning. Democracy and democratization in comparative perspective: conceptions, conjunctures, causes, and consequences. Routledge, 2012. Vanhanen, Tatu. Democratization: A comparative analysis of 170 countries. Routledge, 2004.

Notlar

Møller, Jørgen, and Svend-Erik Skaaning. Democracy and democratization in comparative perspective: conceptions, conjunctures, causes, and consequences. Routledge, 2012. Vanhanen, Tatu. Democratization: A comparative analysis of 170 countries. Routledge, 2004.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel bilgileri okur ve öğrenir, teorik yaklaşımlarla düşünür.
ÖÇ02 Sorun belirleme ve çözme becerileri kazanır.
ÖÇ03 Demokratikleşme süreçlerini tanır.
ÖÇ04 Analitik düşünme, Ekonomik ve politik sorgulama becerileri kazanır.
ÖÇ05 Yazma ve araştırma becerileri kazanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. 2
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Demokrasinin Tanımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Demokrasiler ve Farklılıklar Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Devletin Tanımı Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Demokrasinin Kültürel Belirleyicileri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Demokrasinin Ekonomik Belirleyicileri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Demokrasiye Geçiş Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Demokrasinin Yerleşmesi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Çoğulcu Toplumlarda Demokrasi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Konsosiasyonel Sistemler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Çoğulcu Toplumlarda Seçimler Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Demokrasi ve Kalkınma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Vaka Analizi Latin Amerika da Demokratikleşme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Vaka Analizi: Güney Avrupa da Demokratikleşme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Vaka Analizi: Doğu Avurpa da Demokratikleşme Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 141
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,64
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:28