Genel Bilgi
Kod | POLS316 |
Ad | Religion and Politics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. AYŞE DUYGU TANRIVERDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Batı ve doğu dünyasında tarih boyunca din siyaset ilişkisinin felsefi, toplumsal gelişimi konusunda öğrencilere bilgi kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Birçok bölge ve din hakkında okumalar yapılıp din ile demokrasi, diktatörlük, çatışma ve insan gelişimi arasındaki ilişki hakkında bilgi verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Religion and Politics, Myron J. Aronoff; Routledge; 1983
Notlar
Religion and Politics In A Sociological Perspective: A Comparison Between the Usa and France Özlem Ülker, International Journal of Social Inquiry Volume 6 Number 2 2013 pp. 73-94.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İslam'ın temel prensipleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | İran ve Irak'ta din ve siyaset ilişkisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Hıristiyanlığın temel prensipleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Polonya ve Kuzey İrlanda'da din ve siyaset ilişkisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Amerika Birleşik Devletleri'nde din ve siyaset ilişkisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ06 | Yahudiliğin temel prensipleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ07 | İsrail'de din ve siyaset ilişkisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ08 | Hinduizmin temel prensipleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ09 | Hindistan'da din ve siyaset ilişkisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ10 | Budizm'in temel prensipleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ11 | Tayland ve Japonya'da din ve siyaset ilişkisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ12 | Çin'de din ve siyaset ilişkisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ13 | Reform döneminde din ve siyaset ilişkisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ14 | Aydınlanma dönemini ve sonrasında din ve siyaset ilişkisi hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ15 | Günümüz dünyasında din ve siyaset ilişkisi hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İslam'ın Temel Prensipleri | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İran ve Irak'ta Din ve Siyaset İlişkisi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Hıristiyanlığın Temel Prensipleri | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Polonya ve Kuzey İrlanda'da Din ve Siyaset İlişkisi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Amerika Birleşik Devletleri'nde Din ve Siyaset İlişkisi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yahudiliğin Temel Prensipleri | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İsrail'de Din ve Siyaset İlişkisi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Hinduizmin Temel Prensipleri | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Hindistan'da Din ve Siyaset İlişkisi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Budizmin Temel Prensipleri | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Tayland ve Japonya'da Din ve Siyaset İlişkisi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Çin'de Din ve Siyaset İlişkisi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Reform Döneminde Din ve Siyaset İlişkisi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Aydınlanma Döneminde Din ve Siyaset İlişkisi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Aydınlanma Sonrası Din ve Siyaset İlişkisi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Günümüzde Din ve Siyaset İlişkisi | Konuyla ilgili okuma verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Final Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,92 | ||
AKTS | 5 AKTS |