Genel Bilgi
Kod | MPIY301 |
Ad | Anaçalgı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 20 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Esas Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HATİCE ÇAĞLA ÇOKER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. TOYER YALDIZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. ÜLVİYYE AKBAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Piyano edebiyatının ileri düzeydeki yapıtlarının tanınması,çalışılması ve yorumlanmasıdır.
Dersin İçeriği
Piyano programı ve seviyelere uygun olarak seçilen eserler teknik ve müzikal anlamda çalıştırılır.Sahne,sınav ve yarışmalara hazırlanan öğrenciler,iyi birer sanatçı olma yönünde yetiştirilir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
J.S.Bach Prelüd ve füg (1. ve 2. cilt),Partitalar,Toccatalar,Transcription; W.A.Mozart Sonatlar,J.Haydn Sonatlar,L.van Beethoven Sonatlar,Varyasyonlar F.Schubert Sonatlar,F.Chopin Etütler,F.Liszt Etütler,S.Rachmaninov Etütler, C.Debussy Etütler,A.Scriabin Etütler,Saygun Etütler Schumann Senfonik etüdler,Carnaval,Kreislerina,Toccata;Schubert Wanderer Fantezi;Chopin Ballades,Polonez,Scherzo
Notlar
Brahms 51 Egzersiz,Sonatlar, Paganini ve Handel varyasyonları;Liszt Rapsodiler,Deux Legends,Polonezler, MephistoWaltz, Paraphrases,İspanyol Rapsodisi;Ravel Le Tombeau de Couperin,Alborada del Gracioso,Debussy Prelüdler, İmages, Masques, Estampes;Ravel Miroirs; Syzmanowski ,Scriabin,Prokofiev, Alban Berg,Bartok,Erkin Sonatlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Piyano Literatürünü yerine getirme yetisine sahip olur. |
ÖÇ02 | Piyano Eğitim Programında yeralan eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
ÖÇ03 | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
ÖÇ04 | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
ÖÇ05 | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. |
ÖÇ06 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
ÖÇ07 | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik edebilir. |
ÖÇ08 | Müzikal hafızası gelişim gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Barok eserin parmak numaralarının belirlenmesi ve deşifresi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
2 | Klasik eserin 1. bölümünün deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
3 | Klasik eserin 2. bölümünün deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Klasik eserin 3. ve varsa 4. bölümünün deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
5 | Etüdün deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
6 | Romantik eserin deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
7 | Çağdaş eserin deşifresi ve parmak numaralarının gösterilmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
8 | Genel tekrar | çalışma,ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
9 | Barok eserin teknik olarak çalışılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | Klasik eserin 1. bölümünün teknik olarak çalışılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
11 | Klasik eserin 2. bölümünün teknik olarak çalışılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
12 | Klasik eserin 3. ve varsa 4.bölümünün teknik olarak çalışılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
13 | Romantik eserin teknik olarak çalışılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
14 | Çağdaş eserin teknik olarak çalışılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
15 | Genel tekrar. | çalışma,ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
16 | Barok eserin müzikal olarak çalışılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
17 | Klasik eserin 1.ve 2.bölümlerinin müzikal olarak çalışılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
18 | Klasik eserin 3. ve varsa 4.bölümünün müzikal olarak çalışılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
19 | Romantik eserin müzikal olarak çalışılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
20 | Çağdaş eserin müzikal olarak çalışılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
21 | Bütün eserlerin genel tekrarı | çalışma,ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
22 | Etüdün hızlandırılması ve teknik alıştırmalar yapılması | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
23 | Barok eserin dönemine uygun tuşe çalışmalarının yapılarak teknik ve müzikal olarak geliştirilmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
24 | Klasik eserin dönemine uygun tuşe çalışmalarının yapılarak teknik ve müzikal olarak geliştirilmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
25 | Romantik eserin dönemine uygun tuşe çalışmalarının yapılarak teknik ve müzikal olarak geliştirilmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
26 | Çağdaş eserin dönemine uygun tuşe çalışmalarının yapılarak teknik ve müzikal olarak geliştirilmesi | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
27 | Genel tekrar.. | çalışma,ödev | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
28 | Barok eser ve Etüdün ezberlenmesi,teknik ve müzikal icrası | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
29 | Klasik eserin tüm bölümlerinin ezberlenmesi,teknik ve müzikal icrası | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
30 | Romantik ve Çağdaş eserin ezberlenmesi,teknik ve müzikal icrası | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
31 | Genel tekrar... | çalışma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
32 | Final sınavı | çalışma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 3 | 90 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 13 | 390 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 488 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 19,52 | ||
AKTS | 20 AKTS |