Genel Bilgi
Kod | KUT401 |
Ad | Uygarlık Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Kültür |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğretmen CUMALI ASLANTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler uygarlıkların kaynaklarını, uygarlıkların inanç, düşünce, sanat, kurumlar ve değerlerinin doğup gelişmesini, birbirinden ayıran temel özellikleri, benzer yönleri bilir günümüzdeki yansımaları hakkında açıklama yapar.
Dersin İçeriği
İnsanlığın tarihsel süreklilikte bir kuşaktan bir diğerine yapıp-etmeler bütünü olarak uygarlık sürecini oluşturan toplumsal kültürel ve siyasi gelişmelerigenel bir çerçeveyle ele almaktır.
Dersin Ön Koşulu
Önkoşulsuz
Kaynaklar
Anadolu Üniversitesi Yayınları,UYGARLIK TARİHİ ,2007 TÜBİTAK,EKREM AKURGAL, ANADOLU KÜLTÜR TARİHİ
Notlar
Sanat Dergileri ve Belgeseller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uygarlıkların ve uygarlık tarihinin kaynaklarını bilir. |
ÖÇ02 | Uygarlıkların karşılaştırmasını yapar uygarlıkların tarihteki rolünü ve gelecekteki konumunu değerlendirir |
ÖÇ03 | Uygarlıklarla ilgili güncel tartışmaları izleyip değerlendirebilecek potansiyel kazanır. |
ÖÇ04 | Dünya ülkelerinin uygarlığa yaptıkları katkıları bilecekler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Piyano Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Evren, Dünya ve Canlıların Oluşumu | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Organik evrim ve insanın ortaya çıkışı. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Tarihöncesi Dönemler: Paleolitik Çağda üretim (avcılık toplayıcılık). | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tarihöncesi Dönemler: Mezolitik Çağda, buluşlar ve İlk sanat uygulamaları. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tarihöncesi Dönemler: Neolitik Çağ, yerleşik düzene geçiş ve tarım. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tarihöncesi Dönemler: Kalkolitik Çağın yenilikleri. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Tarihöncesi Dönemler: Tunç, Bakır ve Demir. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Tarihöncesi Dönemlerin Kültür ve Sanat Açısından Genel Değerlendirmesi. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Tarih Dönemleri: Eski Çağ ve Anadolu Medeniyetleri. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | İslamiyet ve Medeniyeti. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Hırıstiyanlık ve Haçlı Seferleri. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Tarih Dönemleri: Orta Çağın Sosyo-ekonomik Yapısı ve Feodelizm. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ara sınav. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
14 | Keşifler ve Sömürgecilik. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
15 | Dönem Analizi ve Genel Tekrar | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Dönem Analizi ve Genel Tekrar. | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Tarih Dönemleri: İstanbul´un Fethi, Rönesans ve Aydınlanma. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
18 | Rönesans ve Aydınlanma Dönemi Sanatı. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
19 | Fransız Devrimi. | kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
20 | Sanayi Devrimleri:İngiliz, Amarikan ve Fransız Sanayilerindeki Değişim. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
21 | Sovyet Devrimi. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
22 | Kurtuluş Savaşı. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
23 | İkinci Dünya Savaşı. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
24 | Soğuk Savaş. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
25 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
26 | Bolluk yılları: 1945-1975. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
27 | 1968 Olayları. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
28 | 20. yüzyıl sonu bunalımı: 1976-1998. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
29 | 1945´ten Günümüze Türkiye: Siyasal ve Ekonomik Değişimler. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
30 | Teknolojik Devrim ve Modern İnsanın Geleceği. | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
31 | Final Sınavı Hazırlık Çalışmaları | Kaynak Tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
32 | Final Sınavı. | Kaynak Tarama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 94 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,76 | ||
AKTS | 4 AKTS |