KEP407 Eğitim Psikolojisi

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod KEP407
Ad Eğitim Psikolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (32 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Konservatuar - Kültür
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Sabit AKBAŞ
Dersin Öğretim Elemanı Sabit AKBAŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, eğitimcilerin, eğitim sürecindeki öğrencilerin gelişimsel özellikleri ve öğrenme süreçleri hakkında bilgi vermek ve bir anlayış kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Eğitim-Psikoloji ilişkisi, eğitim psikolojisinin tanımı ve işlevleri, öğrenme ve gelişim ile ilgili temel kavramlar, gelişim özellikleri (bedensel, bilişsel, duygusal, sosyal ve ahlaki gelişim), öğrenme kuramları, öğrenme kuramlarının öğretim süreçlerine yansımaları, etkili öğrenme, öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon, bireysel faktörler, grup dinamiği ve bu faktörlerin sınıf içi öğretim sürecine etkisi).

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır

Kaynaklar

Senemoğlu, Nuray. (2004). Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gazi Kitapevi, Ankara.Özbay, Yaşar. (2004). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Pegem Yayıncılık, Ankara.

Notlar

Ulusoy, Ayten. (2008). Editör. Eğitim Psikolojisi, Anı Yayıncılık,Ankara.Deniz, Engin. (2010). Eğitim Psikolojisi, Maya Akademi, Ankara.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
ÖÇ02 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
ÖÇ03 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir.
ÖÇ04 Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır.
ÖÇ05 Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Piyano literatürü kapsamında yer alan eserleri teknik anlamda icra eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kazanmış olduğu enstrüman becerisi ve bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası piyano literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konser ve sınavlardaki seçili eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Piyano Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Piyano eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sanat ahlakına ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir enstürümana ve gruba piyano ile eşlik eder.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gelişim ve öğrenme psikolojisine giriş. Ders kitabından ilgili sayfa Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Gelişimin doğası. Yeşilyaprak ss.31,49 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Bedensel ve devinsel gelişim Yeşilyaprak,ss.56,75 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Bilişsel gelişim Yeşilyaprak,ss.82 ,96 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Dil gelişimi Yeşilyaprak,ss.100,115 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Kişilik gelişimi Yeşilyaprak,ss.120,122 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Freud'un kişilik gelişimi ile ilgili kuramsal yaklaşımları Yeşilyaprak,ss.121 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Freud'un Topografik kişilik kuramı Yeşilyaprak,ss.122 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Freud'un Yapısal kişilik kuramı Yeşilyaprak,ss.123 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Psikoseksüel Gelişim Kuramı Yeşilyaprak,ss.124 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Erikson'un Psikososyal Gelişim Kuramı Yeşilyaprak,ss.127 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Psiososyal Gelişim Dönemleri Yeşilyaprak,ss.128 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Ahlak Gelişimi Yeşilyaprak,ss.128,135 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Piaget'in Ahlak Gelişim Kuramı Yeşilyaprak,ss.136 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Kohlberg'in Ahlak Gelişim Kuramı Yeşilyaprak,ss.136,139 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Öğrenmenin Doğası Yeşilyaprak,ss.154 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
18 Öğrenmenin Doğası ile ilgili temel kavramlar Yeşilyaprak,ss.155 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
19 Öğrenmenin biyolojik temelleri Yeşilyaprak,ss.159 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
20 Öğrenmeyi etkileyen etmenler Yeşilyaprak,ss.165 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
21 Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar Senemoğlu,ss.85 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
22 Davranışçı Öğrenme Kuramları Yeşilyaprak,ss.182 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
23 Klasik Koşullama Senemoğlu,ss.95 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
24 Edimsel Koşullanma Yeşilyaprak,ss.192 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
25 Davranışçı yaklaşımların sınıf ortamında uygulanması Yeşilyaprak,ss.202 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
26 Sosyal Öğrenme Kuramı Yeşilyaprak,ss.218 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
27 Sosyal Öğrenme Kuramının sınıf ortamında uygulanması Yeşilyaprak,ss.236 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
28 Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda öğrenme Kaya ss.439-462 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
29 Gestalt ve İnsancıl Yaklaşımda öğrenme yaklaşımının sınıf ortamında uygulanması Kaya ss.457 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
30 Bilgiyi işleme modeli Kaya ss.463-493 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
31 Bilgiyi işleme modelinin sınıf ortamında uygulanması Kaya ss.483 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
32 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 30 2 60
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 2 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 124
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,96
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.05.2024 11:28