Genel Bilgi
Kod | ECOS413 |
Ad | Economic Development |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET FATİH CİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, kalkınma ekonomisindeki teorik ve pratik konuları tanıtmak ve öğrencilerin kalkınma politikalarında eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Kalkınma teorileri ve gelişmekte olan ülkelerin kalkınma sorunları, büyüme modelleri
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir önkoşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Muhteşem Kaynak, Kalkınma İktisadı
Notlar
Seçilmiş Makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kalkınma ve büyüme kavramlarını öğrenir |
ÖÇ02 | Büyümenin kaynaklarını kavrar |
ÖÇ03 | Sosyo-Kültürel anlamda ekonomik kalkınmayı tartışır |
ÖÇ04 | Ülkelerin kalkınma süreçlerini kıyaslar |
ÖÇ05 | Sektörlerin kalkınma sürecinde üstlendiği rolleri ve sektörel gelişim politikalarının etkinliğini anlar |
ÖÇ06 | Kalkınmanın finansmanı için sermaye birikiminin ve alternatif kaynakların önemini kavrar |
ÖÇ07 | Kamu ve özel sektörün kalkınma sürecindeki üstlendikleri rolleri değerlendirir |
ÖÇ08 | Kalkınma sürecini iktisadi, sosyal ve siyasi politik süreçleri bir arada değerlendirerek analiz eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Büyüme ve Kalkınma | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Kalkınmanın ölçülmesi | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Az gelişmişlik | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tarım ekonomileri | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Düşük sermaye birikimi | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Hızlı nüfus büyümesi | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Solow modelinde büyüme I | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Solow modelinde büyüme II | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Solow modelinde büyüme III | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Solow modeline yönelik tartışmalar | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Romer modeli I | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Romer modeli II | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Teknolojik gelişme | Ders kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Tekrar | Sınava hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |