Genel Bilgi
Kod | POLS427 |
Ad | Critical Terrorism Studies |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MARELLA BODUR ÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, terörizm hakkındaki temel teorik ve ampirik tartışmalara bir giriş sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, aşağıdaki konuları kapsamaktadır: i) Terörizme ortodoks ve eleştirel yaklaşımlar, ii) Terörizm ile küresel siyaset arasındaki ilişkiler, iii) Terörizm üzerine güncel konular ve tartışmalar.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Jackson, Richard (2016). Routledge handbook of critical terrorism studies. New York: Routledge. Stump, Jacob L. & and Dixit, Priya (2013). Critical terrorism studies: An introduction to research methods. London and New York: Routledge. Martin, Gus (2017). Terörizm: Kavramlar ve Kuramlar. Adres Yayınları. Chomsky, Noam, Herman, Edward S., O’Sullivan, Gerry & George, Alexander (1999). Terörizm Efsanesi. Ayraç Yayınevi. Chaliand, Gerard & Blin, Arnaud (2016). Terörizmin Tarihi: Antikçağdan IŞİD’e. Nora Kitap. Gofas, Andreas, English, Richard, Kalyvas, Stathis N. & Chenoweth, Erica (2022). Terörizmin El Kitabı. Siyasal Kitabevi.
Notlar
Borradori, Giovanna (2008). Terör Günlerinde Felsefe: Jürgen Habermas ve Jacques Derrida ile Diyaloglar. Yapı Kredi Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Terörizm ve ilişkili kavramları eleştirel bir şekilde tartışmak |
ÖÇ02 | Terörizm konusundaki literatürü karşılaştırmalı bir perspektifle incelemek |
ÖÇ03 | Terörizm ile uluslararası müdahaleler arasındaki ilişkiyi tartışmak |
ÖÇ04 | Terörizme karşı küresel savaşın, yerel, bölgesel ve uluslararası etkilerini ve sonuçlarını tartışmak |
ÖÇ05 | Eleştirel Terörizm Çalışmaları’nın temel fikirlerini ve eleştirilerini karşılaştırmalı olarak tartışmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Giriş: Terörizm Nedir? | Jackson (2016) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Uluslararası İlişkilerde Terörizm Çalışmaları | Stump & Dixit (2013) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Terörizme Ortodoks ve Eleştirel Yaklaşımlar | Martin (2017) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Terörizm ve Uluslararası İlişkilerin "eleştirel teorileri" | Martin (2017) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 11 Eylül Sonrası Küresel "Terörizmle Savaş" | Martin (2017) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | "Devlet Terörizmi" sorunu | Jackson (2016) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Terörist Özneyi Anlamlandırmak | Martin (2017) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Jackson (2016) | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kavramsal Tartışma : "Yeni Terörizm" | Martin (2017) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kavramsal Tartışma: "Dini Terörizm" | Stump & Dixit (2013) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kavramsal Tartışma: "Sağ Kanat Terörizm" | Jackson (2016) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Toplumsal Hareketler ve Terörizm | Jackson (2016) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Toplumsal Cinsiyet ve Terörizm | Martin (2017) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | El-Kaide ve "İslam Devleti" Örgütü | Jackson (2016) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Hamas | Martin (2017) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,52 | ||
AKTS | 6 AKTS |