Genel Bilgi
Kod | POLS406 |
Ad | Turkey-US Relations |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ASLI ILGIT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, Türk-Amerikan ilişkilerinin tarihsel boyutunu göstermek, 1800lü yıllardan başlayan ilişkilerinin hem siyasi hem de ekonomik, sosyal ve kültürel boyutlarını öğrencilere aktarmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, Türk-Amerikan ilişkilerinin tarihsel boyutunu, ekonomik, sosyal, siyasi ve kültürel alanlardaki ilişkileri örnek olaylarla anlatarak analiz etmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
U.S.-Turkish Relations: A Review at the Beginning of the Third Decade of the Post-Cold War Era
Notlar
Suhnaz Yılmaz. Turkish-American relations, 1800-1952: Between the stars, stripes and the crescent.2015.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | ABD nin Akdeniz coğrafyasına girme tarihi ve nedenlerini öğrenir |
ÖÇ02 | Osmanlı- Amerikan ticari ilişkilerini öğrenir |
ÖÇ03 | Türkiye Cumhuriyeti ile ABD ilişkisinin tarihini öğrenir |
ÖÇ04 | Türk- Amerikan ilişkilerinin zaman serisi içinde kilometre taşlarını öğrenir |
ÖÇ05 | Türkiye nin ABD dış politikasındaki yeri ve önemini anlar |
ÖÇ06 | Öğrenciler Amerikan dış politika yapımı hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ07 | Öğrenciler Türkiye ve ABD arasındaki ittifaklık ilişkisi ve NATO hakkında bilgi edinir |
ÖÇ08 | ÖğrencilerTürkiye-ABD'nin Soğuk Savaş Dönemi Ekonomik İlişkileri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ09 | ÖğrencilerTürkiye-ABD'nin SoğukSavaş Dönemi siyasi ve kültürel İlişkileri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ10 | Öğrenciler iki ülke arasındaki en önemli krizlerden Küba Füze Krizive Kıbrıs Sorunu hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ11 | Öğrenciler Soğuk Savaş Sonrası İlişkiler hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ12 | Öğrenciler iki ülke arasındaki Ekonomik ve Kültürel İlişkiler hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi kazanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplama, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uluslararası, bölgesel ve ulusal içerikli sorunları tanımlama, analiz etme, uygun çatışma-çözümlemetekniklerini ortaya koyma ve müzakere becerilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği ve metodolojisi hakkında giriş dersi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | 1830larda ABD gemilerinin ilk ticari ilişkiler ve Akdenize girmeleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Osmanlı-Amerikan ticari ilişkileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Dünya Savaşlarında Türk ABD ilişkileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | 2 Dünya Savaşı sonrası Truman doktrini ve Marshall planı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Türkiye-Amerika-Avrupa İlişkileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Türk Amerikan Savunma Ortaklığı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Türk Amerikan ortaklığında ziraat ve eğitim konularının yeri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Türk Amerikan İlişkilerinde kriz dönemleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ortadoğuda Türk-Amerikan İLişkileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Türk Dış Politikasında ABD nin yeri ve etkisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | 1980lerde Türk ABD ilişkileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | 1990larda Türk Amerikan ilişkileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | 2000lerde Türk Amerikan ilişkileri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 144 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,76 | ||
AKTS | 6 AKTS |