Genel Bilgi
Kod | TE016 |
Ad | Türkiye'de Toprak Koruma ve Arazi kullanım Mevzuatı ve Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MÜGE DAVRAN |
Dersin Amacı / Hedefi
tarımda önemli bir yere sahip olan toprak, mera ve orman arazileri ile ilgili toprak koruma ve arazi kullanımı hakkında gerekli mevzuat bilgilerinin ve uygulama sonuçlarının kazandırılması
Dersin İçeriği
Türkiyedeki tarım toprakları kullanımının tarihçesi, tarım topraklarının mevcut durumu ve sorunları, toprak mülkiyeti, toprak reformu ve toplulaştırılması, tarım topraklarının korunması, tarım topraklarının sürdürebilir kullanımı ve yönetimi açısından konuyla ilgili politikalar ve yasal düzenlemeler.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Ders notu ve önerilen kaynaklar.
Notlar
TÜRKİYE'DE ARAZİ KULLANMA VE KORUMA POLİTİKALARI (DPT UZMANLIK TEZİ)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'deki tarım topraklarının niteliklerini tanımlayabilme, sosyo-ekonomik özelliklerini işletme düzeyinde tartışabilme |
ÖÇ02 | Türkiyede tarım toprakları kullanımının tarihçesini tartışabilme |
ÖÇ03 | Toprak mülkiyeti, toprak reformu ve toplulaştırılması konularını tanımlayabilme, tartışabilme. |
ÖÇ04 | Tarım topraklarının amaç dışı kullanımı hakkında analiz yapabilme, tartışabilme. |
ÖÇ05 | Toprak ve arazi bağlamında kamu politikaları ve yasal düzenlemeleri tartışabilme. |
ÖÇ06 | Tarım topraklarının sürdürebilir kullanımı ve sürdürülebilir arazi yönetimi ilgili politikaları ve yasal düzenlemeleri tartışabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Toprak ve Arazi ile İlgili Genel Kavramlar | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tarım Topraklarının Kullanımına Tarihsel Bakış | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tarım Topraklarının Genel Durumu, Sorunlar ve Toprak-İnsan İlişkileri | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Toprak ve Tarım Reformları (1945, 1973, 1984 Tarihli Yasalar) | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Toprak Toplulaştırması | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tarım Topraklarının Amaç Dışı Kullanımı | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Toprak ve Arazi Bağlamında Kamu Politikaları | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Meralara Yönelik Kamu Politikaları | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Ormancılık Sektöründe Kamu Politikaları | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Toprak ve Arazi Kavramına Yönelik Yasal Düzenlemeler | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Meralara Yönelik Yasal Düzenlemeler | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Ormancılığa Yönelik Yasal Düzenlemeler | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Tarım Topraklarının Sürdürülebilir kullanımı ve Sürdürülebilir Arazi Yönetimi | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Uluslararası Düzenlemeler | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önerilen kaynaklar ve güncellenen ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |