Genel Bilgi
Kod | TE002 |
Ad | Arazi Ekonomisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYKUT GÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, tarımda önemli bir yere sahip olan arazi kaynağının öneminin ve etkin kullanımının sağlanması için gerekli bilgilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği
Arazinin ekonomik anlamı ve önemi, alternatif arazi kullanım şekilleri, üretim faktörü olarak arazi: arazi kaynakları arzı, arazi piyasası özellikleri, arazi talebi ve nüfus, arazilerin değerlemesi, arazi dereceleme, kamulaştırma, Türkiye'de arazi kullanım durumu ve sorunları, tarım arazilerinin amaç dışı kullanımı, küresel iklim değişikliği ve arazi kullanımına etkisi, toplulaştırma; dünyadaki ve Türkiye'Deki uygulamalar, arazi konusundaki mevzuat ve miras hukuku
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders hocasının vereceği pdf ve zihin haritaları
Notlar
diğer internet kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Üretim faktörü olarak arazinin ekonomik anlamı ve önemini bilir |
ÖÇ02 | Ülkemizdeki arazi kullanımı ile ilgili sorunları bilir |
ÖÇ03 | Ülkemizdeki arazi kullanım sorunlarına çözüm bakış açısı geliştirebilir |
ÖÇ04 | Tarım arazilerinin amaç dışı kullanımı konusunda bilgi sahibidir |
ÖÇ05 | Küresel iklim değişikliği ve arazi kullanımına etkisi konularında bilgi sahibidir |
ÖÇ06 | Türkiye'de arazi arzını bilir |
ÖÇ07 | Türkiye'de arazi talebini bilir |
ÖÇ08 | Türkiye'de arazi piyasasında fiyat oluşumu konusunda bilgi sahibidir |
ÖÇ09 | Arazi piyasasının özelliklerini bilir |
ÖÇ10 | Arazi değerlemesi konusundaki yöntemleri kavramsal olarak anla |
ÖÇ11 | Arazi dereceleme konusunda bilgi sahibidir |
ÖÇ12 | Kamulaştırma hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ13 | Arazi konusundaki mevzuatını ana hatlarıyla bilir |
ÖÇ14 | Miras hukukunu ve uygulamadaki sorunları bilir |
ÖÇ15 | Toplulaştırma uygulamalarını ve gerekliliğini bilir, dünyadaki ve Türkiye'deki uygulamalar hakkında bilgi sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarım işletmeciliği veya tarım politikası alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanabilme | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım sektörü ve ulusal ekonomi düzeyinde gelişmelerle ilgili raporlar hazırlayabilme, tarım ve ekonomiyle ilgili tarihsel veya güncel gelişmeleri eleştirel gözle değerlendirebilme; ekonomi ile ilgili yayınları izleyip yorumlayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisi alanında yaygın olarak kullanılan yazılımlardan yararlanabilme | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarım ekonomisiyle ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgiler oluşturabilme | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çok disiplinli takımlarda liderlik yapma veya takım halinde çalışma becerisi | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarım ekonomisi alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilme | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilimsel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yenileme | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarım ekonomisi alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme, açıklayabilme, başkalarına aktarabilme, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilme | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilme | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımla ilgili ekonomik nitelikteki sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilme, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve yorumlayabilme | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım ekonomisi ve politikasıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirebilme, araştırma sürecini tasarlayabilme, sorumluluk alarak çözüm üretebilme ve elde edilen sonuçları değerlendirebilme ve savunabilme | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Kapsamı ve Önemi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Arazinin Ekonomik Anlamı ve Önemi, Alternatif Arazi Kullanım Şekilleri, Üretim Faktörü Olarak Arazi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Arazi Kaynakları Arzı | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Arazi Piyasasının Özellikleri | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Arazi Talebi ve Nüfus | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Arazilerin Değerlemesi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Arazi Dereceleme | Course notes and related parts of the proposed sources | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kamulaştırma | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Türkiye'de Arazi Kullanım Durumu ve Sorunları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tarım Arazilerinin Amaç Dışı Kullanımı, Küresel İklim Değişikliği ve Arazi Kullanımına Etkisi | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Toplulaştırma, dünyadaki ve Türkiye'deki uygulamaları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Arazi Konusundaki Mevzuat | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Miras Hukuku | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dönem Ödevlerinin Tartışılması | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notu ve önerilen kaynakların ilgili bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |