Genel Bilgi
Kod | UİY1700 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MARELLA BODUR ÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HARUN ARIKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MARELLA BODUR ÜN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ASLI ILGIT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Özhan DEMİRKOL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Ders, ilgili anabilim dalındaki temel konular ve kavramlara ilişkin bilgiyle birlikte bilimsel etik kurallarının ve çalışma disiplininin yüksek lisans öğrencilerine kazandırmayı amaçlar.
Dersin İçeriği
Tezli yüksek lisans programında kayıtlı öğrencilere, tez danışmanları tarafından verilen teorik bir derstir.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Her öğrencinin çalışacağı konu ile ilgili olarak belirlenecektir.
Notlar
Her öğrencinin çalışacağı konu ile ilgili olarak belirlenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. |
ÖÇ02 | Sosyal bilimler alanındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. |
ÖÇ03 | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
ÖÇ04 | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. |
ÖÇ05 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanındaki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uzmanlık Alan-1 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Uzmanlık Alan-2 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Uzmanlık Alan-3 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Uzmanlık Alan-4 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Uzmanlık Alan-5 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Uzmanlık Alan-6 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Uzmanlık Alan-7 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Uzmanlık Alan-8 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Uzmanlık Alan-9 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Uzmanlık Alan-10 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Uzmanlık Alan-11 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Uzmanlık Alan-12 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Uzmanlık Alan-13 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Uzmanlık Alan-14 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Uzmanlık Alan-15 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Uzmanlık Alan-16 | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Uzmanlık Alan-17 | Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |