Genel Bilgi
Kod | UİY719 |
Ad | Uluslararası İlişkilerde İnceleme Konuları I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ÖZDEN SELCEN ÖZMELEK |
Dersin Amacı / Hedefi
öğrencilerimizin uluslararası ilişkiler disiplini içindeki belirli bir alanda bilim uzmanlığı ünvanını almalarını sağlamaktır. Ayrıca, öğrencilere bilimsel düşünceye sahip olmasını sağlamak ve akademik yazma becerisini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Savaş, çatışmanın yaygın karakteri, etnik temizlik, soğuk savaş ve nükleer caydırıcılık, karar verme ve kriz yönetimi, etik ve normlar, casusluk, terörizm, uluslararası ilişkilerin yerel kaynakları, iç savaş, az gelişmişlik ve şiddet
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Martin Van Creveld, The Transformation of War
Notlar
Mary Kaldor, New and Old Wars
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uluslararası İlişkilerin tarihsel bağlamı ve dinamikleri hakkında bir farkındalık geliştirmek |
ÖÇ02 | Küresel/bölgesel bağlamlarda ortaya çıktıkça ve işledikçe, Uluslararası İlişkilerin temel kavramlarının ve en acil sorunlarının anlaşılma düzeyini artırmak |
ÖÇ03 | Uluslararası İlişkilerde yenilikçi düşünceyi kullanan ilgili materyalleri okunak ve üzerinde düşünmek |
ÖÇ04 | Uzun süreli uluslararası çatışmaların neden olduğu kayıp ve ıstırabı tanıyarak, Uluslararası İlişkilerin geleceği için bir sorumluluk duygusu geliştirmek |
ÖÇ05 | Uluslararası ilişkiler hakkında edindiği objektif bilgiler sayesinde güncel gelişmeleri yorumlayabilmek. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanındaki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel Tanıtım ve Tanışma | Dersin içeriğinin açıklanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Düzen ve şiddet | Kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Devlet ve anarşi | Kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kimlik ve farklı yönleri | Kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Etik ve yalan | Kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kültür ve tolerans | Kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Toplumsal müzakere yöntemleri | Kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çevre ve insanlık | Kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Soğuk savaş ve çatışmalar | Kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Karar alma Yöntemleri | Kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Liderler ve çatışmalar | Kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Enerji krizleri | Kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Demokrasi ve çatışma | Kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Seçimler ve seçimsizlikler | Kaynak okuması | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Örnek vaka incelemesi | Genel tekrar | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
17 | Final sınavı | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |