Genel Bilgi
Kod | UİY718 |
Ad | Avrupa`da Siyasi Düşünceler Tarihi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Klasikleşmiş metinler üzerinden tarihsel süreç içinde değişen siyasi bakış yansıtılmaya çalışılacaktır. Bu eserler üzerinden Batı dünyasında siyasi düşüncenin nasıl şekillendiğini açıklamayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
İki bölüme ayrılacak olan dersin ilk bölümünde Antik Yunan düşünürlerinden başlayarak on beşinci yüzyılın ortalarına kadar Avrupa başta olmak üzere siyaset felsefesindeki değişimler tarihsel süreç göz önüne alınarak incelenecektir. İncelenecek dönemin siyasi ve toplumsal yapısı öne çıkarılarak önemli düşünürlerin eserlerinde siyaset ve toplumun nasıl yansıtıldığı ve değerlendirildiği analiz edilecektir. İdeal devlet yönetimi, din ve siyaset ilişkisi ve siyasi erdemler üzerinde durulacak konular arasındadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Alan Ryan On Politics, J.S. McClelland History of Western Political Thought
Notlar
Leo Strauss History of Political Philosophy
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Antik Yunan dönemi siyasi yapısı hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Modern devletin gelişim süreci hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Modern Avrupa siyasi düşünce tarihini şekillendiren kişiler, süreçler ve olaylar hakkında geniş çaplı bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Kilise ve siyasi güç arasındaki ilişki analiz eder. |
ÖÇ05 | Kuvvetler ayrılığı ve siyasi gücün kısıtlanması gibi terimlerin gelişim sürecini analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanındaki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Tanıtımı | Konular ve kaynaklar hakkında genel bilgi verilecektir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Antik Yunan Tarihi ve Herodot | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. Herodot Tarihi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Platon ve İdeal Devlet | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. Plato Devlet. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Aristoteles ve Siyaset Biliminin Doğuşu | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. Aristoteles Politika. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Roma Cumhuriyeti Polybius ve Cicero | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Aziz Augustine ve İki Şehir | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. Aziz Augustine Tanrı'nın Şehri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ortaçağ Avrupa Tarihi ve Siyasi Düşünce | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Thomas Aquinas ve Antik Yunan ve Hıristiyan Düşüncenin Sentezi | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | On Dördüncü Yüzyıl Avrupa Siyasi Yapısı | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hümanizm | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. Thamos Moore Ütopya. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Reform Hareketi | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Machiavelli | Alan Ryan, Leo Strauss ve J.S. McClelland kitaplarında ilgili bölümler.Machiavelli Hükümdar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Genel Değerlendirme-1 | Genel Değerlendirme-1 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Genel Değerlendirme-2 | Genel Değerlendirme-2 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |