Genel Bilgi
Kod | UİY702 |
Ad | Türk Dış Politikası |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Amacı / Hedefi
dersin amacı çağdaş ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze kadar Türk Dış Politikasının temel ilkelerini ve Türk Dış Politikasındaki değişimleri analiz etmektir. Bu bağlamda, dersin ana amaçlarından birisi öğrencilere Türk Dış Politikası ile ilgili teorik ve uygulamalı bilgi birikimini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilere, Cumhuriyetin kuruluşundan günümüze Türk dış politikasının temel prensiplerini ve dinamiklerini tanıtır. Ayrıca, Türkiyenin temel dış politika konularının bir analizini sunar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Türk Dış Politikası Cilt 1, Cilt 2 ( Baskın Oran ed.)
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türk Dış Politikasının tarihsel ve kurumsal gelişimini eleştirel bir bakış açısıyla açıklar. |
ÖÇ02 | Türk Dış Politikasındaki değişimleri uluslararası ve bölgesel konjonktürel gelişmeler ışığında analiz etme becerisi geliştirir. |
ÖÇ03 | Türkiyenin küresel ve bölgesel sistem içerisindeki aktörlerle ilişkilerini açıklayabilme becerisi kazandır. |
ÖÇ04 | Dış politika yapım süreci ile ilgili teorik bilgi birikimi kazanır |
ÖÇ05 | Dış politika yapım süreci ile ilgili uygulamalı bilgi birikimi kazanır |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanındaki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türk Dış Politikasının Kuramsal Çerçevesi ve Uygulanması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Türk Dış Politikası: 1923-1945 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Türk Dış Politikası: 1945-1980 | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Soğuk Savaş Dönemi Türkiye- ABD İlişkileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Soğuk Savaş Dönemi Türkiye- AB İlişkileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Soğuk Savaş Dönemi Türkiye- NATO İlişkileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Soğuk Savaş Dönemi Türkiye- Ortadoğu İlişkileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | oğuk Savaş Sonrası Türkiye- Yunanistan İlişkileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Soğuk Savaş Sonrası Türkiye- Kafkasya ve Orta Asya İlişkileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Soğuk Savaş Sonrası Türkiye- Ortadoğu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Soğuk Savaş Sornası Türkiye- Balkanlar | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Soğuk Savaş Sonrası Türkiye- ABD İlişkileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Soğuk Savaş Sonrası Türkiye- AB İlişkileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Soğuk Savaş Sonrası Türkiye- Rusya İlişkileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |