Genel Bilgi
Kod | UİY1701 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HARUN ARIKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ASLI ILGIT (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MARELLA BODUR ÜN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Özhan DEMİRKOL (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ASLI EMİNE ÇOMU (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Sevinç ÖZTÜRK (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı , yüksek lisans öğrencilerinin akademik tez yazma süreçlerinde ihtiyaç duyacakları destek ve yönlendirmeyi sağlar.
Dersin İçeriği
bu ders, öğrencilere siyaset bilimi ve Uluslararası ilişkiler disiplininin alanına giren bir konular ile ilgili analitik ve akademik araştırma yapma becerisi sağlar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
How To Write Your First Thesis Tez nasıl Yazılır yazar: Paul Gruba , Justin Zobel)
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilimsel bir çalışma yapmak için gerekli teknik becerileri (kaynak taraması, metodolojik çalışma, referans verme gibi) geliştirir |
ÖÇ02 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası ilişkiler disiplininin alanına giren konular ile ilgili akademik çalışma yapma becerisi kazanır. Yürüttüğü akademik tezin sonuç ve bulgularını eleştirel bir biçimde analiz etmeyi öğrenir. |
ÖÇ03 | Tez yazma ve sunma ve savunma tecrübesi elde eder |
ÖÇ04 | Tez için litaratür taraması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içerisindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanındaki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez çalışma programının hazırlanması | hazırlık-1 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Tez çalışması ve hazırlık | hazırlık-2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Tez çalışması ve kaynak tarama | yöntem üzerine okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Tez çalışması ve kaynak tarama-2 | yöntemin belirlenmesi üzerine okumalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Tez çalışması ve araştırma sorusu | data analizi I | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Tez çalışması ve arastırma sorusu-II | data analizi-II | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Data Analizi | data analizi-III | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Ara rapor için hazırlık | teorik çerçevenin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Tez çalışması ve bulgular | teorik çerçeve | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Tez yazımı | tez yazımı-I | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Tez çalışması ve yazım süreci | tez yazımı-II | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | Tez çalışması ve yazım süreci-I | tartışma ve analiz-I | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Tezin yazımı | tartışma ve analiz-II | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Tez teslim | tezi tamamlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları-1 | defense | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları-2 | tez teslimi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 14 | 196 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 15 | 210 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 200 | 200 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 606 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,24 | ||
AKTS | 24 AKTS |