EFMZ101 Eğitime Giriş

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ101
Ad Eğitime Giriş
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Ece YOLCU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. ÖZLEM KAF (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin genel amacı, eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların kazandırılmasını sağlamak, bir eğitim kurumu olarak okulun işlevlerini, eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini, diğer bilimlerle ilişkisini açıklamaktır. Bu derste ayrıca Türk Milli Eğitiminin genel yapısı, amacı, ilkeleri, ilgili yasaları ile öğretmenlik mesleğinin özelliklerinin açıklanarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sönmez, V. (Ed.) (2010) . Eğitim Bilimine Giriş.

Notlar

Ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini kurar
ÖÇ02 Öğrenciler Eğitim-Öğretim ve Öğrenme kavramlarını açıklayabilir
ÖÇ03 Milli Eğitimle ilgili temel yasaları tanımlar
ÖÇ04 Öğrenciler eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir
ÖÇ05 Öğrenciler Eğitim Kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklayabilir
ÖÇ06 Öğrenciler Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik, sosyolojik, ekonomik ve hukuksal temellerini açıklayabilir
ÖÇ07 Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklar
ÖÇ08 Eğitim felsefesi akımlarını sınıflama, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini belirtir
ÖÇ09 Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklar
ÖÇ10 Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflayarak açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel bakabilme becerisi kazanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Eğitim-Öğretim ve Öğrenme Kavramları, Eğitim Türleri Eğitim, öğretim, öğrenme kavramlarının farklı tanımlarını bulma ve yazma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Eğitim Kurumlarının İşlevleri, Eğitimin Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Eğitimin Toplumsal ve Ekonomik Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Eğitimin Psikolojik Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Felsefe ve Eğitim Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Eğitim Felsefesi Akımları Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Eğitim ve Hukuk Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Eğitim ve Ekonomi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Eğitimin Siyasal Temelleri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Türk Eğitimin Tarihsel Gelişimi Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Türk Eğitim Tarihi 1 Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Eğitimde Bilimsel Araştırmalar Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Türk Eğitim Sistemi 2 Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Türk Eğitim Sisteminin Sorunları ve Çözüm Önerileri Kaynak kitapları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları 1 Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları 2 Sınava hazırlanma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 73
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,92
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 10:42