Genel Bilgi
Kod | MYC109 |
Ad | Orkestra I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-3 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Esas Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. VALID AGHAYEV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. VALID AGHAYEV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Orkestra eserlerini tanımak, birlikte çalmayı öğrenmek ve orkestra tecrübesi kazandırmak.
Dersin İçeriği
Çeşitli dönemlere ait orkestra eserlerini icra etmek.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bulunmamaktadır.
Notlar
W. A. MOZART'ın Uvertürleri: Figaro nun Düğünü, Don Giovanni, Senfonileri No: 29, 33, 35 Haffner, 40 ve 41, L. van. BEETHOVEN'ın Uvertürleri: Egmond, Coriolan, Senfonileri No: 1, 3 Eroica, 5, 7, F. MENDELSSOHN'un Uvertürü Fingal Mağaraları, Senfonileri: 3 İskoç, 4 İtalyan A. DVORAK'ın Senfonileri No: 8, 9 Yeni Dünya'dan, E. GRIEG Peer Gynt Süiti No: 1, G. ROSSİNİ Uvertürleri: Sevil Berberi, Guillaume Tell, J. SCHUBERT Senfoni No: 8 Bitmemiş Senfoni, G. BİZET L Arlesienne Süit, Carmen Süit, U. C. ERKİN Köçekçe Süiti, F. TÜZÜN Esintiler, J. HAYDN Senfonileri No: 45 Veda, 100 Askeri, 104 Londra
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sahne üzerinde çalacağı eserleri, solo ya da birlikte icra etmesini sağlar. |
ÖÇ02 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. |
ÖÇ03 | Mesleki bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası müzik literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. |
ÖÇ04 | Eğitim Programındaki seçili eserleri teknik ve müzikal anlamda icra eder. |
ÖÇ05 | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslar arası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uvertürün deşifresinin yapılması. | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
2 | Yay ve parmak numarası koyma çalışması. | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Uvertürün çalışılması.1 | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Uvertürün teknik pasajlarının çalışılması. | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Uvertürün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Uvertürün yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
7 | Uvertürün üflemeli ve vurmalı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Uvertürün çalışılması.2 | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
9 | Senfoninin birinci bölümünün deşifresinin yapılması | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | Senfoninin tüm bölümlerine yay ve parmak koyma çalışmaları | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Senfoninin birinci bölümünün çalışılması | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | Senfoninin birinci bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Senfoninin birinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Senfoninin ikinci bölümünün deşifresinin yapılması | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
15 | Senfoninin ikinci bölümünün çalışılması | Ön Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
|
17 | Senfoninin ikinci bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
18 | Senfoninin üçüncü bölümünün deşifresinin yapılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
19 | Senfoninin üçüncü bölümünün çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
20 | Senfoninin üçüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
21 | Senfoninin üçüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
22 | Senfoninin dördüncü bölümünün deşifresinin yapılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
23 | Senfoninin dördüncü bölümünün çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
24 | Senfoninin dördüncü bölümünün teknik pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
25 | Senfoninin dördüncü bölümünün müzikal pasajlarının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
26 | Senfoninin yaylı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
27 | Senfoninin üflemeli ve vurmalı çalgılar öğrencileriyle grup çalışması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
28 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, Uvertür ve senfoninin tamamının çalışılması | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
29 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi 1 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
30 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi 2 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
31 | Final sınavına hazırlık çalışmaları, tüm sınav programının dinlenmesi 3 | Ön çalışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
32 | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 6 | 180 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 188 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,52 | ||
AKTS | 8 AKTS |