Genel Bilgi
Kod | MZB101 |
Ad | Müzik Tarihi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SİBEL AKYÜREK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SİBEL AKYÜREK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Klasik Batı Müziği'nin, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş Dönemleri ile Türkiye'de Çoksesli Müzik'i tanıtmaktır.
Dersin İçeriği
Barok Dönem'den başlayarak, dönemlerin stil, teknik ve müzikal özellikleri, bestecileri, çalgıları ve beste formları ile Türkiye'de Çoksesli Müzik'in doğuşu ve gelişimi incelenir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
KÜTAHYALI Önder, Müzik Tarihi
Notlar
SAY Ahmet, Müzik Tarihi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik Batı Müziği'nin Barok Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ02 | Klasik Batı Müziği'nin Klasik Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ03 | Klasik Batı Müziği'nin Romantik Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ04 | Klasik Batı Müziği'nin Çağdaş Dönemi'nin, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ05 | Türkiye'de Çoksesli Müzik'in başlangıcı ve gelişmesi ile ilgili, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiye sahip olur. |
ÖÇ06 | Klasik Batı Müziği Bestecileri hakkında, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ07 | Klasik Batı Müziği Çalgıları hakkında, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ08 | Klasik Batı Müziği Beste Formları hakkında, teknik, müzikal ve stil özellikleri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ09 | Klasik Batı Müziği'nin, toplumlar üzerindeki etkileri ve sosyolojik ilişkileri hakkında kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
ÖÇ10 | Klasik Batı Müziği'nin, sanatsal amaç dışındaki kullanım alanları ve diğer disiplinlerle ile ilgili etkileşim ve ilişkileri ile ilgili, kapsamlı bilgiler edinmiş olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Erken Barok Dönemi, teknik, müzikal ve stil özellikleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | “Erken Barok Dönemi”’nde Opera Sanatının Doğuşu, Müzikli Dram’ın ilk örnekleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Claudio Monteverdi’nin Opera Devrimi ve ilk Opera Bestecileri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İtalya ve Fransa’da Opera ve Bale | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Diğer ülkelerde Opera ve Bale | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Oratoryo ve Kantat | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Barok Dönem'in stil, teknik ve müzikal özellikleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Barok’da Müzikal Süsleme im ve ifadeleri ve Süit formu | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | İlk Barok Bestecileri 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İlk Barok Bestecileri 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Barok’da Çalgılar, Keman Ailesi ve Çalgı Yapımcıları | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Venedik Okulu ve Etkileri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Çalgı ve Ses Müziği Beste Formları, Trio Sonat Formları 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Çalgı ve Ses Müziği Beste Formları, Trio Sonat Formları 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Konuların genel tekrarı 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | J. S.Bach’tan önceki Besteciler 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
18 | J. S.Bach’tan önceki Besteciler 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
19 | J. S. Bach 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
20 | J. S. Bach 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
21 | J. S. Bach 3 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
22 | G. F. Haendel 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
23 | G. F. Haendel 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
24 | A. Vivaldi ve Geç Barok Dönem Bestecileri 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
25 | A. Vivaldi ve Geç Barok Dönem Bestecileri 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
26 | Geç Barok Dönemi’nde Opera’daki değişimler | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
27 | Rokoko özellikleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
28 | Klasik Dönem”in teknik, stil ve müzikal özellikleri | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
29 | Klasik Dönemde Çalgı Müziği türleri ve besteciler 1 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
30 | Klasik Dönemde Çalgı Müziği türleri ve besteciler 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
31 | Konuların genel tekrarı 2 | Bireysel çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
32 | Final Sınavı | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 1 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 2 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |