Genel Bilgi
Kod | MZB103 |
Ad | Armoni I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Konservatuar - Yardımcı Meslek |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OYA ŞEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. TSVETELINA GEORGIEVA TUNTEVA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Çoksesliliğin tarihsel aşamaları üzerinde armonik üslup özelliklerinin, armonik dilin gelişimindeki atılımların, bestecilerin armoni kullanımlarındaki ortak ve ayırıcı özelliklerin kavranması ve bunların realizasyonlar yoluyla uygulanması amaçlanır.
Dersin İçeriği
Temel üç-beş akorlarından ve bunların çevrimlerinden başlayıp bütün yedili akorlara, her çeşit modülasyon ve alterasyon uygulamasına ve akor dışı seslere dek tonal-fonksiyonel armoninin sisteminin ve tekniğinin öğretilmesi hedeflenir. Öğrenci, bu tekniği kullanarak, dört partili şifreli bas çalışmaları ve dört partili şan armonizasyonları yoluyla, incelmiş bir duyuş düzeyine ulaşmaya çalışır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Paraşkev Hadjiev, Armoni Ts.Tsvetanov, Armoni Problemler Benzion Eliezer, Şifreli Bas Alexander Rayçev, Armoni Nurhan Cangal, Armoni Hüseyin Egemen, Armonide Çözümleme ve Uygulaması
Notlar
bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Edindiği armoni bilgisiyle yetkin bir duyuş özelliğine sahip olur. |
ÖÇ02 | Müzikle ilgili üslup ve polifoni biçimleri hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
ÖÇ03 | Eserlerin çokseslendirilmesiyle ilgili olarak müziğin tarihsel gelişimi içerisinde yer alan repertuar hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. |
ÖÇ04 | Müzik eserlerini deşifre etme konusunda üstün beceriye sahip olur. |
ÖÇ05 | Dinlediği eserleri notaya dökme konusunda bilgi ve beceriye sahip olur. |
ÖÇ06 | Alanıyla ilgili olarak yaptığı çalışmaları piyano ile seslendirme becerisine sahip olur. |
ÖÇ07 | Eserleri çoksesli biçime dönüştürme becerisine sahip olur. |
ÖÇ08 | Özgün müzik eserleri yaratabilme becerisine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaylı Çalgılar literatürü kapsamında yer alan eserleri, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş bestecilerin dönem ve stillerine uygun olarak çalma ve yorumlama yetisini kazanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar literatüründe yer alan eserleri teknik ve müzikal olarak icra eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik teorik çalışmalar yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kazanmış olduğu enstrüman becerisi, enstrüman üzerindeki teknik hakimiyeti ve alanına ait olan evrensel bilgi birikimiyle ulusal ve uluslararası Yaylı Çalgılar literatürünü tanımaya yönelik pratik çalışmalar yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konser ve sınavlardaki çalınması zorunlu kılınmış her müzikal dönemden çeşitli zorluk seviyelerindeki eserlerin ezber çalınması zorunluluğu sebebiyle müzikal hafızası gelişim gösterir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaylı Çalgılar Literatüründe yer alan eserleri müzikalitesine uygun olarak yorumlar ve icra eder | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaylı Çalgılar eğitimini öğrenme ve geliştirmeye ilişkin olumlu tutum kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi, beceri ve teknik kazanımlarını eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve icra eder. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Üzerine düşen sorumluluğun bilincinde ulusal ve uluslararası bir sanatçı olma duyarlılığını kazanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sanat etiğine ve mesleki disipline sahip olma alışkanlığı ve bilincini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşlarıyla biraraya gelip icra aşamasında müzikal birliktelik yetisi kazanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dili kullanabilme ve sanatın, bilim ve diğer alanlar ile ilişkisinde, güncel gelişmeleri takip edebilmek için, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme yetisi kazanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Sahne üzerinde müzikal teknik ve yöntemlerle çalacağı eserleri solo ya da herhangi bir oda müziği, orkestra ve korrepetisyon yardımı ile de icra eder. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Eserleri teknik ve müzikal olarak deşifre edebilme yetisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Lise 4. sınıfta öğrenilen bilgilerin tekrarı. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Dört sesli akor çeşitleri D7 | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | D7 ile şifreli bas çözülmesi. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | D7 ile şifreli bas çözülmesi.Kadanslar. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | D7 ile melodinin armonize edilmesi. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
6 | Öğrenilen bilgiler çerçevesinde örnek çalışmalar. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
7 | D7 akorunun çevirimleri. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
8 | D7 akorunun çevirimleri ile şifreli bas çözülmesi. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
9 | D7 akorunun çevirimleri ile şifreli bas çözülmesi. Kadanslar. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
10 | Öğrenilenlerin kısa tekrarı. Eksiklerin giderilmesi. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
11 | D7 akoru. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | D7 akorunun çevirimleri ile melodinin armonize edilmesi. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Örnek çalışmalar. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
14 | D7 akorunun çevirimleri ile melodinin armonize edilmesi. Kadanslar. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | D7 akorunun kullanılmasında önemli durumlar. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Birinci dönemde öğrenilenl bilgilerin tekrarı ve eksikliklerin giderilmesi | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
18 | Armonide yaratıcılık. Tanınmış bestelerin bazılarının incelenmesi. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
19 | Kadanslar. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
20 | Yan derece akorları. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
21 | İkinci derece üç sesli akoru. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
22 | İkinci derece akoru kullanarak şifreli bas çözülmesi. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
23 | İkinci derece akoru kullanarak şifreli bas çözülmesi. Kadanslar. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
24 | İkinci derece akoru ile melodinin armonize edilmesi. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
25 | İkinci derece akoru ile melodinin armonize edilmesi. Kadanslar. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
26 | Öğrenilen bilgilerle örnek çalışmalar. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
27 | Genel tekrar. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
28 | İkinci derece dört sesli akoru.(Septakort) ve çevrimleri. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
29 | İkinci derece dört sesli akoru ve çevirimleri ile şifreli basın armonize edilmesi. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
30 | İkinci derece dört sesli akoru ve çevirimleri ile melodinin armonize edilmesi | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
31 | İkinci dönemde öğrenilen bilgilerin tekrarı ve eksiklerin giderilmesi. | Ders kitabında ilgili konu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
32 | Yıl Sonu Sınavı | Ders kitabında ilgili konu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 30 | 2 | 60 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 30 | 2 | 60 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |