Genel Bilgi
Kod | ST044 |
Ad | İleri Balık Sistematiği 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CEM ÇEVİK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, omurgalıların en fazla türe sahip grup olan kemikli balıkların detaylı sistematik özelliklerini öğretmektir
Dersin İçeriği
Bu ders omurgalıların en fazla türe sahip grup olan kemikli balıkların detaylı sistematik özelliklerinin kapsamaktadır
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Poverpoint Ders Sunumu Fishes of the world / Joseph S. Nelson, Terry C. Grande, Mark V. H. Wilson. Description: Fifth edition. | Hoboken, New Jersey : John Wiley & Sons, 2016. Deep-sea fishes : biology, diversity, ecology and fisheries / Imants G. Priede, professor emeritus, Oceanlab, University of Aberdeen, Scotland, UK. Cyprinid Fishes: Systematics. biology and exploitation 1. Cyprinoidci 1. Winfield. lan j. II. Nelson. joseph S. (Joseph Schieser). 1937- 597.52 Fishes A Guide To Their Diversity Phılıp A. Hastıngs, H.J. Walker, And Grantly R. Galland
Notlar
The living marine resources of the Western Central Atlantic. Volume 2: Bony fishes part 1 (Acipenseridae to Grammatidae). FAO Species Identification Guide for Fishery Purposes and American Society of Ichthyologists and Herpetologists Special Publication No. 5. Rome, FAO. 2002. pp. 601-1374. Hagfıshes by B. Fernholm, Swedish Museum of Natural History, Stockholm, Sweden Fao Specıes Catalogue Fır/S125 Vol. 10 Vol. 10. Gadıform Fıshes Of The World An Annotated And Illustrated Catalogue Of Cods, Hakes, Grenadıers And Other Food And Agrıculture Organızatıon Of The Unıted Natıons (Order Gadıformes) Gadıform Fıshes Known To Date FAO SPECIES CATALOGUE VOL. 16. GROUPERS OF THE WORLD (Family Serranidae, Subfamily Epinephelinae) An Annotated and Illustrated Catalogue of the Grouper, Rockcod, Hind, Coral Grouper and Lyretail Species Known to Date Phillip C. Heemstra J.L.B. Smith institute of Ichthyology Private Bag 101 Grahamstown 6140 South Africa and John E. Randall B.P. Bishop Museum P.O. Box 19000-A Honolulu, Hawaii Fao Specıes Catalogue Fır/S125 Vol. 2 Vol. 2 Scombrıds Of The World An Annotated And Illustrated Catalogue Of Tunas, Mackerels, Bonıtos,Unıted Natıons Development Programme Food And Agrıculture Organızatıon Of The Unıted Natıons And Related Specıes Known To Date Lampreys Of The World An Annotated And Illustrated Catalogue Of Lamprey Specıes Known To Date By Claude B. Renaud Canadian Museum Of Nature Ottawa, Canada
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kemikli balıkların neden omurgalı canlılar arasında en fazla tür sayısına sahip olduğunu, tatlı sular ile denizel türlerin oranlarını nedenlerini bilimsel bir yaklaşımla ifade eder. |
ÖÇ02 | Kemikli balıkların az gelişmiş gruplarının genel sistematik özelliklerini ve türlerini sıralar. |
ÖÇ03 | Teleostei nin genel özelliklerini söyler |
ÖÇ04 | Kemikli balıkların ordoları, familyaları ve türleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları yönünden karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Dipnoi (Akciğerli Balıklar=Çift Solunumlular): Genel Özelliklerini, Sınıflandırılmasını ve diğer gruplar ile farklılıklarını ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 1. Hafta:Osteichthyes, Actinopterygii, Polypteriformes, Acipenseriformes | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 2. Hafta: Holostei, Lepisosteiformes, Amiiformes | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 3. Hafta: Teleostei— Teleosts, Osteoglossiformes, Hiodontiformes | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 4. Hafta: Elopomorpha,Elopiformes, Notacanthiformes, Anguilliformes | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 5. Hafta: Clupeiformes, Ostariophysi | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 6. Hafta: Actinopterygii II: Acanthomorpha, Gadiformes, Zeiformes, Mugiliformes | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 7. Hafta: Atheriniformes, Beloniformes, Cyprinodontiformes, Gasterosteiformes, Syngnathiformes | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 9. Hafta: Carangıformes, Istıophorıformes | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 1o. Hafta: Pleuronectıformes Scombrıformes | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 11. Hafta: Trachınıformes, Chıasmodontıdae, Labrıformes | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 12. Hafta: Percıformes | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 13. Hafta: Moronıformes , Spariformes | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 14. Hafta: Tetraodontıformes | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 15. Hafta: Coelacanthıformes, Dıpnoi | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 10 | 140 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 3 | 9 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,44 | ||
AKTS | 6 AKTS |