ST044 İleri Balık Sistematiği 2

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ST044
Ad İleri Balık Sistematiği 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM ÇEVİK


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, omurgalıların en fazla türe sahip grup olan kemikli balıkların detaylı sistematik özelliklerini öğretmektir

Dersin İçeriği

Bu ders omurgalıların en fazla türe sahip grup olan kemikli balıkların detaylı sistematik özelliklerinin kapsamaktadır

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Poverpoint Ders Sunumu Fishes of the world / Joseph S. Nelson, Terry C. Grande, Mark V. H. Wilson. Description: Fifth edition. | Hoboken, New Jersey : John Wiley & Sons, 2016. Deep-sea fishes : biology, diversity, ecology and fisheries / Imants G. Priede, professor emeritus, Oceanlab, University of Aberdeen, Scotland, UK. Cyprinid Fishes: Systematics. biology and exploitation 1. Cyprinoidci 1. Winfield. lan j. II. Nelson. joseph S. (Joseph Schieser). 1937- 597.52 Fishes A Guide To Their Diversity Phılıp A. Hastıngs, H.J. Walker, And Grantly R. Galland

Notlar

The living marine resources of the Western Central Atlantic. Volume 2: Bony fishes part 1 (Acipenseridae to Grammatidae). FAO Species Identification Guide for Fishery Purposes and American Society of Ichthyologists and Herpetologists Special Publication No. 5. Rome, FAO. 2002. pp. 601-1374. Hagfıshes by B. Fernholm, Swedish Museum of Natural History, Stockholm, Sweden Fao Specıes Catalogue Fır/S125 Vol. 10 Vol. 10. Gadıform Fıshes Of The World An Annotated And Illustrated Catalogue Of Cods, Hakes, Grenadıers And Other Food And Agrıculture Organızatıon Of The Unıted Natıons (Order Gadıformes) Gadıform Fıshes Known To Date FAO SPECIES CATALOGUE VOL. 16. GROUPERS OF THE WORLD (Family Serranidae, Subfamily Epinephelinae) An Annotated and Illustrated Catalogue of the Grouper, Rockcod, Hind, Coral Grouper and Lyretail Species Known to Date Phillip C. Heemstra J.L.B. Smith institute of Ichthyology Private Bag 101 Grahamstown 6140 South Africa and John E. Randall B.P. Bishop Museum P.O. Box 19000-A Honolulu, Hawaii Fao Specıes Catalogue Fır/S125 Vol. 2 Vol. 2 Scombrıds Of The World An Annotated And Illustrated Catalogue Of Tunas, Mackerels, Bonıtos,Unıted Natıons Development Programme Food And Agrıculture Organızatıon Of The Unıted Natıons And Related Specıes Known To Date Lampreys Of The World An Annotated And Illustrated Catalogue Of Lamprey Specıes Known To Date By Claude B. Renaud Canadian Museum Of Nature Ottawa, Canada


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kemikli balıkların neden omurgalı canlılar arasında en fazla tür sayısına sahip olduğunu, tatlı sular ile denizel türlerin oranlarını nedenlerini bilimsel bir yaklaşımla ifade eder.
ÖÇ02 Kemikli balıkların az gelişmiş gruplarının genel sistematik özelliklerini ve türlerini sıralar.
ÖÇ03 Teleostei nin genel özelliklerini söyler
ÖÇ04 Kemikli balıkların ordoları, familyaları ve türleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıkları yönünden karşılaştırır.
ÖÇ05 Dipnoi (Akciğerli Balıklar=Çift Solunumlular): Genel Özelliklerini, Sınıflandırılmasını ve diğer gruplar ile farklılıklarını ifade eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 2
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 1. Hafta:Osteichthyes, Actinopterygii, Polypteriformes, Acipenseriformes ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 2. Hafta: Holostei, Lepisosteiformes, Amiiformes ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 3. Hafta: Teleostei— Teleosts, Osteoglossiformes, Hiodontiformes ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 4. Hafta: Elopomorpha,Elopiformes, Notacanthiformes, Anguilliformes ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 5. Hafta: Clupeiformes, Ostariophysi ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 6. Hafta: Actinopterygii II: Acanthomorpha, Gadiformes, Zeiformes, Mugiliformes ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 7. Hafta: Atheriniformes, Beloniformes, Cyprinodontiformes, Gasterosteiformes, Syngnathiformes ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 9. Hafta: Carangıformes, Istıophorıformes ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 1o. Hafta: Pleuronectıformes Scombrıformes ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 11. Hafta: Trachınıformes, Chıasmodontıdae, Labrıformes ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 12. Hafta: Percıformes ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 13. Hafta: Moronıformes , Spariformes ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 14. Hafta: Tetraodontıformes ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 15. Hafta: Coelacanthıformes, Dıpnoi ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ilgili grupların genel özelliklerini kaynaklardan okumak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 10 140
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 2 4 8
Toplam İş Yükü (Saat) 161
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,44
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 16.05.2024 03:25